عضو مجلس خبرگان رهبری:

مدل تربیتی اسلام عامل پیروزی انقلاب است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی هم عامل موفقیت امام خمینی(ره) استفاده از مدل تربیتی بود، گفت: مدل تمدنی اسلام تربیت نسلی است که بتواند بار اندیشه انقلابی را در این شرایط به دوش بگیرد و به مقصود برساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله عبدالکریم فرحانی چهارشنبه شب در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد با اشاره به تمدن سازی اسلام، اظهار داشت: یکی از مسائلی که در دنیای غرب مطرح است این است که دین اسلام که  خاستگاه آن در شرایط ضعیف اقتصادی و جغرافیای خشک جزیره العرب بوده است چگونه داعیه ایجاد تمدن دارد.
وی ادامه داد: امروز برای ما نیز بررسی این سابقه تاریخی از تاریخ ادیان مهم است، ما در تاریخ اسلام تمدنی داریم که امام صادق(ع) پایه گذار آن بودند در واقع این مقطع اولین مواجهه اسلام با غرب بود که حاصل آن دانشمندانی نظیر جابربن حیان است.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مدل تمدنی امام صادق علیه السلام مدلی تربیتی بود و انقلاب تمدنی آن حضرت پشتوانه یک حرکت دقیق علمی قرار گرفت یعنی مهمترین بخش این انقلاب بخش تربیتی آن بود.
وی اضافه کرد: در انقلاب اسلامی هم عامل موفقیت امام خمینی(ره) استفاده از همین مدل تربیتی بود.
آیت الله فرحانی ابراز داشت: در حالی که مرحوم آیت الله بروجردی و مرحوم آیت الله کاشانی زیرساخت های تاریخی و مهمی را برای انقلاب آماده کرده بودند، امام طلوع کرد که ویژگی های شخصیتی هر دو بزرگوار در او جمع شده بود و شرایطی به وجود آمد که امام در حوزه قم کرسی تدریس هزار نفره تشکیل داد.
وی بیان داشت: وقتی امام را تبعید کردند روش تربیتی امام بزرگانی مانند شهید مطهری در دانشگاه، شهید بهشتی در اروپا و آیت الله خامنه ای در خراسان اندیشه دینی انقلاب را بسط دادند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه وقتی انقلاب ها پیروز می شوند معمولا دوران جهاد اکبر و مبارزه با دنیا طلبی آغاز می شود که در این دوران بسیاری دچار لغزش می شوند، گفت: رهبر انقلاب در پیام به دفتر تحکیم وحدت در سال 1374 به این مسئله اشاره کردند، رهبر انقلاب در آن پیام می فرمایند: غمگنانه باید گفت حتی عدل علی، زهد علی، شجاعت و تدبیر علی هم نتوانست انقلاب صدر اسلام را نجات دهد در واقع باید گفت حتی عدل علی هم نتوانست موج مخرب دنیا طلبی در جامعه در آن دوران را مهار کند.
وی اضافه کرد: امروز در وحدتی که بین حوزه و دانشگاه شکل می گیرد باید شرایطی فراهم شود که این چالش جامعه مدیریت شود.
آیت الله فرحانی  گفت: وقتی رهبری می فرمایند ما می توانیم از این مرحله عبور کنیم یعنی حضور جوانان مومن می تواند خطر دوران جهاد اکبر را کم کند و جلوی دشمن را سد کند زیرا مدل تمدنی اسلام تربیت نسلی است که بتواند بار اندیشه انقلابی را در این شرایط به دوش بگیرد و به مقصود برساند.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/14309
اخبار مرتبط

نظرات شما