عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم:

حماسه 9دی آبی بر آتش دشمن بود

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم بااشاره به اینکه فتنه سال 88 یکی از فتنه های بزرگ در عصر انقلاب اسلامی بود،گفت: حماسه 9دی آبی بر آتش دشمن بود که به سرعت آن را خاموش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده  در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به حماسه 9 دی ماه سال 88، اظهار داشت: اگر بخواهیم حماسه 9 دی را به صورت علمی تر و دقیق تر بررسی کنیم باید به بسترهای شکل گیری آن توجه داشت باشیم  که در چه بستری این حماسه شکل گرفت و به وقوع پیوست.
وی ادامه داد: طبیعتا تحلیلی که در خصوص بسترهای شکل گیر وجود دارد ناظر به دو دیدگاه است؛ بعضی وقایع سال 88 را یک اتفاق ساده، بدون برنامه ریزی و بدون دخالت بیگانگان می دانند و صرفا دعوای بین چند نامزد انتخابی رخ داده است.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اضافه کرد: دیدگاه و تحلیل دوم این است که در واقع این وضعیت و فتنه در بستری شکل گرفت که از پیش تعیین شده بود و اگر نشریات ماه های قبل بیگانگان را رصد کنیم  خواهیم دید که در خصوص این موضوع دائما مانور و علائم و کدهایی را نشان می دادند که حاکی از این بود که قرار است در بستر انتخابات اتفاقی رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه فتنه سال 88 یکی از فتنه های بزرگ در عصر انقلاب اسلامی بود، گفت: در این فتنه جایگاه مردم مشخص بود و برای آنها برنامه ریزی دقیقی انجام گرفته بود و برخی هم ندانسته در زمین دشمن ورود و بازی کردند.
حجت الاسلام ملک زاده با اشاره به اینکه باید جایگاه مردم باید مشخص می شد، بیان داشت:  انقلاب اسلامی یک انقلاب مردمی بود و از ابتدا با حمایت و پشتیبانی مردم شکل گرفته بود اگر می خواست به همان صلابت و اقتدار قبل باشد باید مردم ورود می کردند و فتنه را خاموش می کردند.
وی ابراز کرد: این جا بود که حماسه 9 دی در سرتاسر ایران و شهرهای مختلف کشور به وقوع پیوست و مردم با شور و نشاط حاضر شدندو فتنه را محکوم کردند .
عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حماسه 9دی آبی بر آتش دشمن بود که به سرعت آن را خاموش کرد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/14822
اخبار مرتبط

نظرات شما