تعیین محدوده جغرافیایی مناطق ویژه اقتصادی توسط هیات وزیران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 1 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه یک فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی، اصلاح محدوده سه منطقه آزاد تجاری صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی اعاده شده از شورای نگهبان را به تصویب رساندند.

از 201 نماینده حاضر در پارلمان 127 نماینده رأی موافق، 27 نماینده رأی مخالف و 3 نماینده رأی ممتنع دادند.

براساس تبصره2- اعمال امتیازات قانونی مربوط به ورود و خروج کالا در مناطق آزاد تجاری- صنعتی موضوع این قانون به استثنای مواد، کالاها، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز طرحهای سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای مناطق، منوط به تأیید محصورشدن محدوده مورد نظر توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران و استقرار آن در مبادی ورودی و خروجی منطقه است. سازمان منطقه می‌تواند بخشهایی از محدوده قانونی منطقه را به تدریج محصور و پس از تأیید و استقرار گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملیاتی‌نمودن محدوده اقدام کند. سازمان منطقه موظف است ظرف یک‌سال و نیم پس از تشکیل، طرح جامع منطقه را با رعایت اسناد و طرحهای ملی بالادستی تهیه و برای تصویب به شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی ارائه کند. شورای‌عالی موظف است حداکثر ظرف مدت شش‌ماه نسبت به تصویب طرح جامع اقدام و مراتب را جهت اجراء ابلاغ کند.

جهت رفع ایراد ردیف 1 شورای نگهبان یک تبصره به‌عنوان تبصره (6) به ذیل ماده‌واحده الحاق شد:

تبصره6- مطابق تبصره (1) ماده (1) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مصوب  5/9/1384 مجمع تشخیص مصلحت نظام، تعیین محدوده جغرافیایی، طرح جامع و کالبدی، نوع و حدود فعالیت مجاز هر یک از آنها با پیشنهاد دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و تصویب هیأت وزیران انجام می‌شود.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15787
اخبار مرتبط

نظرات شما