آیت الله امامی کاشانی:

شجاعت و معرفت سپهبد سلیمانی جهانی شد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسیر انتظار نیازمند استقامت است، همچنان که شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله عزیز امت بود که آنچنان شجاع و با معرفت بود و در شرایطی به شهادت رسید که شهادت او جهانی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله محمد امامی کاشانی ظهر امروز در همایش نظریه انتظار در اندیشه آیت الله خامنه ای که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به روایت چهار هزار و 700 حدیث در باره انتظار اظهار داشت : موضوع انتظار علاوه بر اسلام در ادیان دیگر مانند مسیحیت و یهودیت مورد تاکید است.

عضو مجلس خبرگان رهبری انتظار را کلاس تربیت انسانی نامید و افزود: اهمیتی که این بخش دارد حتی توحید ندارد، ترویج دعا و توسل به امام عصر باید مورد توجه جوانان و طلاب باشد.

امام جمعه تهران تصریح کرد: مسئله انتظار از مسائل مورد مناغشه دشمنان دین است، با این مسئله امروزه بیشترین دشمنی ها را می کنند تا جایی که یهودیت امروز سعی بر تغییر مسیر آن دارد.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به حمایت های امام عصر(عج) از طالبان حقیقی عنوان کرد : اگر توسل و دعا  واقعی و مخلصانه باشد قطعا مشکلات کنونی گره گشایی خواهد شد.

وی با بیان این که هیچ مسأله دینی به اندازه این مسأله دشمن و مخالف ندارد، گفت: آنچنان مسأله انتظار مهم است که ادیان مختلف با این که در کتاب ها از این انتظار با تعابیر مختلف یاد کرده اند در عین حال بر علیه این انتظار حرکت کرده اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسیحیت با این که در انجیل خبر از دگرگونی عالم و آمدن انسانی که در آسمان ها سیر خواهد کرد داده شده است، آن را به قیامت و نزول عیسی بن مریم(ع) برای گناه بخشی و بخشودگی و رحمت واسعه خدا تفسیر کرده اند.

امام جمعه تهران افزود: مسیر انتظار نیازمند استقامت است،  همچنان که شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله عزیز امت بود که آنچنان شجاع و با معرفت بود و در شرایطی به شهادت رسید که شهادت او جهانی شد.

آیت الله امامی کاشانی گفت: رسیدن به ظهور نیازمند دعا و توسل است، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی ها، اهل توسل به حضرت بودند و در نهایت نیز با انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امید به آینده، استقامت، انطباق فکری با امام زمان(عج)، حکومت اسلامی و توأم بودن سیاست با دین را از جمله مباحث مهدوی مطرح در اندیشه رهبر معظم انقلاب است، اگر بحث انتظار را از این روایات بگیریم پوچ می‌ شود چراکه این انتظار است که انسان را زنده و محکم نگاه داشته و او را آماده حرکت می‌ کند.

وی خاطرنشان کرد: باید با موضوع مهدویت به صورت منطقی، علمی و محکم برخورد کنیم، از 4هزار و 700 حدیث، حدود 300 مورد آن در مورد این است که زمین نمی تواند از حجت خالی باشد ولی بقیه در ارتباط با چیستی و اهداف و مشخص کردن راه است.


انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/15880
اخبار مرتبط

نظرات شما