بزرگترین شرکت های جهان در زمینه حمل و نقل هوایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هواپیما از جمله وسایل نقلیه عمومی است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. امروزه حمل و نقل هوایی جایگاه ویژه ای در دنیا پیدا کرده است و بسیاری از صادرات و واردات کالا و همچنین جابجایی مسافران در بسیاری از کشورها به وسیله هواپیما انجام می شود. استقبال بی نظیر از سفرهای هوایی موجب شده است که صنعت حمل و نقل هوایی نیز روز به روز پیشرفته تر شود و همزمان با پیشرفت تکنولوژی تحولات گسترده ای نیز در این صنعت اتفاق بیافتد. شرکت های حمل و نقل هوایی  متعددی در جهان وجود دارد که  هواپیماهای آن ها به طور مرتب در بسیاری از خطوط هوایی جهان فعالیت دارند. با ما همراه باشید تا با بزرگترین شرکت های حمل و نقل هوایی جهان بیشتر آشنا شوید.

خطوط هوایی جنوب غربی (Southwest Airlines)

این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل هوایی است که فعالیت خود را از سال 1971 در شهر دالاس آغاز نمود. مبدا اصلی این شرکت کشور ایالات متحده آمریکا می باشد و با 697 هواپیما پروازهای متعددی به 97 کشور جهان دارد. تمامی هواپیماهای این شرکت از بالاترین میزان امنیت برخوردار هستند و دارای پرسنلی کارآزموده و حرفه ای می باشد، همین مسئله موجب شده است که بلیط هواپیما شرکت خطوط هوایی جنوب غربی جز پر فروش ترین بلیط ها باشد.

ایر فرانس، کی. ال. ام (Air France – KLM)

این شرکت هواپیمایی در سال 2004 از ادغام خطوط دو شرکت هواپیمایی هلندی و فرانسوی ایجاد شد. هر یک از دو شرکت هلندی و فرانسوی از بهترین شرکت های حمل و نقل هوایی بودند و تلفیق آن ها موجب شد که یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی  جهان راه اندازی شود. این شرکت در حال حاضر با 894 فروند هواپیما به 316 مقصد مختلف در سراسر جهان پرواز دارد.


گروه لوفت‌هانزا (Lufthansa Group)
شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در کشور آلمان واقع شده است. این شرکت در سال 1926 از ادغام دو شرکت هواپیمایی  “Deutscher Aero” و “Junkers Luftverkehr به وجود آمد و توانست موفقیت چشمگیری داشته باشد، اما متاسفانه با آغاز جنگ جهانی دوم فعالیت های شرکت متوقف شد و پس از مدتی در سال 1953 مجددا آغاز به کار نمود. این شرکت در سال 2015 به عنوان برترین شرکت هواپیمایی در خطوط هوایی غرب اروپا، خطوط هوایی اقیانوس اطلس انتخاب شد. همچنین توانست لقب بهترین خط هوایی فرست کلاس دنیا را به خود اختصاص دهد.

گروه بین المللی هواپیمایی (International Airlines Group)
این گروه با همکاری چهار شرکت هواپیمایی لینگاس در لیرلند، ایرلاین اسپانیایی ایربیا و یولینگ، ایرلاین بریتیش ایرویز در سال 2011 در لندن تاسیس شد و فعالیت بسیار گسترده ای در تمام خطوط هوایی جهان دارد. این گروه سالانه 97 میلیون مسافر را در سراسر جهان جابجا می کند و دارای 525 هواپیما به 255 مقصد مختلف در دنیا می باشد. هر یک از این چهار شرکت هواپیمایی به نوبه خود جز برترین شرکت های حمل و نقل هوایی دنیا هستند.

هواپیمایی چین جنوبی (China Southern Airlines)
این شرکت هواپیمایی در سال 2014  درگوانگژو چین تاسیس شد. شرکت هواپیمایی چین جنوبی در طی سال های فعالیت خود توانست موفقیت های چشمگیری را کسب نمایند و در سال 2014 با جابجایی 100 میلیون مسافر در بین نقاط مختلف جهان توانست رتبه اول آسیا و رتبه سوم جهان را به خود اختصاص دهد. در حال حاضر این شرکت دارای پروازهای متعددی با بهترین هواپیماها به 210 مقصد مختلف در 40 کشور جهان می باشد.

دلتا (Delta)
از قدیمی ترین و بزرگترین ایرلاین های آمریکایی می توان به شرکت هواپیمایی دلتا واقع در شهر جورجیا اشاره نمود. این شرکت در سال 2013 توانست لقب بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان را به خود اختصاص دهد. شرکت دلتا سالانه بالغ بر 170 میلیون مسافر را در نقاط مختلف جهان جابجا می کند و در حال حاضر روزانه دارای پروازهای متعددی به 316 مقصد در 57 کشور  دنیا می باشد. این شرکت چندین سال متوالی به عنوان برترین شرکت هواپیمایی جهان معرفی شد.
شرکت هواپیمایی سوئیس اینترنشنال ایرلاینز Swiss International Air Lines
این شرکت هواپیمایی که امروزه یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی دنیا محسوب می شود در سال 2002 در کشور سوئیس تاسیس شد. شرکت هواپیمایی سوئیس اینتر نشنال با 89 هواپیما روزانه دارای پروازهای متعددی به 106 مقصد مختلف در جهان می باشد.

شرکت هواپیمایی آئروفلوت Aeroflot
این شرکت هواپیمایی بزرگترین ایرلاین کشور روسیه محسوب می شود و همچنین به دلیل پروازهای داخلی و خارجی متعددی که دارد جز بزرگترین و برترین شرکت های حمل و نقل هوایی در دنیا نیز می باشد. شرکت هواپیمایی آئروفلوت در حال حاضر دارای 162 فروند هواپیما است و پروازهای متعددی به 129 مقصد مختلف دارد. این شرکت در 9 فوریه سال 1923 میلادی تاسیس شده است.

 شرکت هواپیمایی اتحاد  Etihad Airways
این شرکت هواپیمایی مربوط به امارات متحده عربی می باشد و در سال 2003 راه اندازی شده است. شرکت هواپیما اتحاد جز چهار شرکت هواپیمایی برتر خاورمیانه محسوب می شود و سالانه بالغ بر10 میلیون مسافر را در سراسر جهان جابجا می کند. این شرکت هواپیمایی دارای پروازهای متعددی به 96 مقصد در جهان می باشد.

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز Qatar Airways
این شرکت معروف هواپیمایی که در سال 1993 در قطر تاسیس شد دارای جدیدترین و مجهزترین هواپیماهای موجود در جهان است. از این رو بلیط هواپیما پروازهای آن جز گران قیمت ترین بلیط ها می باشد. تجربه سفر با هواپیماهای شرکت هواپیمایی قطر ایرویز می تواند بسیار لذت بخش باشد زیرا پروازهای این شرکت با بیشترین خدمات ارائه می شوند. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر مجهز به 220 فروند هواپیما می باشد و به 150 مقصد مختلف در دنیا پروازهای متعددی دارد.

یونایتد کنتیننتال هولدینگز (United Continental Holdings)

این شرکت هواپیمایی در سال 2010 از ادغام خطوط هوایی یونایتد ایرلاینز و خطوط هوایی قاره ای (Continental Airlines) در شهر شیکاگو ایالات متحده آمریکا به وجود آمد و آغاز به کار نمود. این شرکت هواپیمایی بارها توسط مجله  بیزینس تراولر، مجله گلوبال تراولر و .. به عنوان برترین  خط هوایی آمریکا معرفی شد. همچنین در سال 2010 با جابجایی  138 میلیون نفر مسافر در جهان به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان انتخاب شد. این شرکت هواپیمایی دارای پروازهای متعددی به 352 مقصد در دنیا می باشد.


شرکت هواپیمایی کانتاس  Qantas Airways
این شرکت هواپیمایی در سال 1920 میلادی در کشور استرالیا تاسیس شد و از آن به عنوان سومین شرکت برتر در عرصه حمل و نقل هوایی جهان یاد می کنند. شرکت هواپیمایی کانتاس دارای 134 فروند هواپیما مجهز می باشد که با استفاده از آن ها پروازهای بسیاری به 41 مقصد در دنیا دارد.
شرکت های هواپیمایی متعددی در سراسر جهان وجود دارند که امروزه با استفاده از پروازهای آن ها به راحتی می توان به سراسر نقاط جهان سفر نمود. هر یک از این شرکت های هواپیمایی قصد دارند با ارائه بهترین خدمات نظر مسافران بیشتری را به خود جلب نمایید. امروزه خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین بسیار مورد توجه قرار گرفته است و می توان گفت بهترین روش خرید بلیط هواپیما محسوب می شود. از این رو اگر قصد دارید سفری هوایی به هریک از نقاط دنیا داشته باشید و یا قصد ارسال کالا با استفاده از حمل و نقل هوایی دارید، کافی است به سایت مستر بلیط مراجعه نمایید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن بلیط مورد نظر خود را رزرو نمایید.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/17015
اخبار مرتبط

نظرات شما