امضای تفاهم‌نامه همکاری ناجا و وزارت راه و شهرسازی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار حسین اشتری در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امید است همه ما بتوانیم از فیض معنوی این ماه پربرکت و ماه مهمانی خداوند بهره ببریم.

وی افزود: از زمان تصدی مسؤولیت محمد اسلامی در کسوت وزیر راه و شهرسازی، هماهنگی و تعاملات نیروی انتظامی و این وزارتخانه در راستای تسهیل و تقویت خدمات دهی به مردم افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: ان‌شاءالله همکاری و همدلی نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی به ارائه خدمت رسانی روز افزون به مردم منتج شود.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری تلاش برای کاهش جان باختگان حوادث و سوانح ترافیکی است و در شرفیابی جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی محضر مقام معظم رهبری ( مدظله العالی)، معظم له تاکید کردند «هر چقدر می توانید کاری کنید که تصادفات کمتر شود و خسارت به مردم و کشور وارد نشود».

سردار اشتری با اشاره به توصیه و تأکید مقام معظم رهبری در کاهش جان باختگان تصادفات به حداقل بیان کرد: در راستای اجرای قانون برنامه ششم توسعه نیز ما برای کاهش تصادفات و جان باختگان ترافیکی تمرکز و برنامه ریزی ویژه‌ای داریم و برای تحقق این مهم نیروی انتظامی از یک سو و از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی می توانند نقش آفرینی و اثرگذاری داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش تردد وسائط نقلیه نسبت به سال قبل اشاره کرد: 35 میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و بیش از 90 درصد ترددها از طریق جاده ها، معابر جاده‌ای و شهری صورت می پذیرد، بنابراین تلاش برای ارتقای ایمنی جاده ها با توسل بر نظارت و کنترل سیستم های هوشمند یک اولویت جدی و غیرقابل انکار است.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه همه توانمان را برای کاهش جان باختگان ترافیکی به کار گرفته‌ایم، ادامه داد: خوشبختانه بر مبنای سیاست گذاری های صورت گرفته به ویژه در حوزه آموزش برای ارتقای فرهنگ ترافیک مردم و از طرفی با تلاش نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا، در سال گذشته شاهد کاهش جان باختگان تصادفات بودیم و ان‌شاءالله با تقویت تعاملات پلیس با وزارت راه و شهرسازی و رفع کاستی ها بتوانیم این روند را با قدرت و سرعت بیشتری ادامه دهیم.

سردار اشتری با اشاره به مزیت امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان نیروی انتظامی و وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: با اجرایی شدن مفاد این دو تفاهم نامه شاهد کنترل بهتر ترددها خواهیم بود چرا که معتقدم سیستم هوشمند، عامل موثری در بازدارندگی و پیشگیری از وقوع تخلفات است.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: ان‌شاءالله به برکت این ماه پرخیر و برکت شاهد اثربخشی این تفاهم‌نامه در زندگی و ترددهای مردم خواهیم بود؛ به هرحال معتقدیم که هر کجا نظارت و اشراف بالاتری داشتیم و این نظارت ها هوشمندانه تر صورت می گرفت از وقوع تخلفات بیشتری نیز جلوگیری می شد و به زودی شاهد خواهیم بود که با این فصل از تفاهم نامه همکاری به اثربخشی های مطلوب تری می رسیم.

وی یکی دیگر از دستاوردهای امضای این تفاهم نامه همکاری مشترک را تبادل اطلاعات برای ارائه خدمات رسانی بیشتر به مردم معرفی کرد و گفت: استفاده از سامانه های هوشمند در بزرگراه ها برای اخذ عوارض الکترونیکی مزیت های بی شماری دارد که یکی از آنها تسهیل و تسریع در خدمات دهی به مردم، جلوگیری از توقف ها و کاهش تصادفات و رعایت حقوق دولت و مردم است.

 بر پایه این گزارش محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک در ستاد ناجا با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حضور در ستاد نیروی پرافتخار انتظامی را توفیق می دانم و لازم می‌دانم ضمن قدردانی از تلاش ایثارگرانه مدافعان سلامت در مقابله با کرونا، از نقش و وظیفه شناسی خطیر نیروهای پلیس در این ایام در کمک به وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و دولت نیز قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه تعاملات پیوسته و پایداری میان وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی وجود دارد، افزود: بنده به عنوان وزیر راه و شهرسازی از زمان قبول مسؤولیت در این جایگاه بر تعامل این وزارتخانه با همه سازمان ها و دستگاه های همکار تأکید ویژه ای داشته و دارم و در این میان تعامل مطلوب با نیروی انتظامی را در اولویت می دانم، چرا که تقویت تعاملات ما با پلیس به پیشبرد بهتر اهدافمان کمک می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: پیشبرد مأموریت‌های وزارت راه و شهرسازی بدون تعامل همه جانبه با نیروی انتظامی ممکن و شدنی نیست.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه همکاری در تداوم سایر تعاملات با پلیس و برای بهبود کیفیت حمل و نقل جاده ای است.

اسلامی  با بیان اینکه مأموریت‌ها را باید با نظام هوشمند، مدیریت و عملیاتی کنیم ، مطرح کرد: محور تفاهم‌نامه مشترک امروز نیز بهره مندی از سامانه ها و سیستم هوشمند در راستای ارتقای ایمنی ترددهای جاده‌ای ، کاهش مصرف انرژی ( سوخت) و ... است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید برای اینکه سلامت و جان مردم برای ما ارزش بسیاری دارد، خاطر نشان کرد: تفاهم نامه همکاری مشترک که امروز به امضای دو طرف می رسد علاوه بر مزیت های اشاره شده در فرآیند مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز موثر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مدیریت هوشمندانه نیروی انتظامی در کاهش جان باختگان جاده ای قدردانی کرد و گفت: کاهش جان باختگان جاده ای نتیجه سیاست های صحیح نیروی انتظامی است و ان‌شاء‌الله این روند با قوت و قدرت بیشتری تداوم یابد.

 اسلامی با بیان اینکه شدت و نوع تصادفات در آزادراه ها و بزرگراه‌ها بیشتر از جاده‌ها و معابر اصلی است، ادامه داد: برای کنترل ترددها نیازمند نظارت های هوشمند هستیم که با این تفاهم نامه همکاری مشترک، این مهم محقق می‌شود؛ معتقدم که امروز راهکار رفع عناصرحادثه ساز ،بهره مندی از سیستم های هوشمند است.

وی با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و ناجا گام بزرگی در راستای حفاظت از محیط زیست، بهبود ایمنی ترددها، کاهش مصرف سوخت و انرژی است، گفت: این همکاری مشترک منافع ملی و مردمی را در پی دارد.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/18822
اخبار مرتبط

نظرات شما