کیت‌های تشخیص کرونا در قم ساخته شد

کیت‌های تشخیص کرونا، در شرکت دانش بنیان ثمین پردیس رضوان ساخته شد تا استان قم سومین تولید کننده این کیت‌ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  فتوحی، مدیر شرکت دانش بنیان ثمین پردیس رضوان از ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در قم خبر داد و گفت: یکی از مزیت‌های این کیت‌ها تشخیص مبتلایان به کرونا با سرعت بالا است، یعنی در این کیت‌ها استخراج ویروس در نمونه‌ها با سرعت انجام می‌شود و می‌توان کمتر از چهار ساعت جواب آزمایش ۹۰ بیمار را اعلام کرد.


او با اشاره به روش رایج تشخیص کرونا در جهان (روش pcr) بیان کرد: هزینه افراد با این روش و استفاده از کیت igg و igm به ۶۹ هزار تومان می‌رسد درحالی که روش pcr، ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان برای افراد مشکوک به کرونا هزینه دارد.

او یکی دیگر از مزیت این کیت‌های تشخیصی را فراهم بودن ابزار‌های آزمایش آن در تمام آزمایشگاه‌ها عنوان و تصریح کرد: در صورت استفاده از این روش می‌توان یک غربالگری در کشور به راه انداخت.

به گفته مدیر شرکت دانش بنیان ثمین پردیس رضوان، این شرکت توانست تایید علمی خود را از انیستیتو پاستور بگیرد، اما هنوز مجوز فروش و تولید انبوه را نتواسته  دریافت کند.

فتوحی با بیان این که  استان قم، سومین تولید کننده این کیت‌ها در کشور است،گفت: سه ماه است که مدارک لازم برای دریافت مجوز ارسال شده است، اما هنوز در صف تایید و صدور مجوز هستیم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21898
اخبار مرتبط

نظرات شما