مراقبت‌های مرزی افزایش یافت / مرز‌های شرقی در تیررس کرونای هندی

بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی در همجواری با کشور افغانستان از امروز کنترل و مراقبت‌های مرزی برای جلوگیری از ورود کرونای هندی تشدید می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  با افزایش شمار مبتلایان و مرگ میر بیماران کرونا در هند، زنگ خطر این ویروس در کشور به صدا درآمده و به دلیل همجواری ایران با کشور‌های افغانستان و پاکستان خطر این ویروس، مرز‌های شرقی را تهدید می‌کند.

در شرق کشور استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان با کشور‌های افغانستان و پاکستان هم مرز هستند که با دستور رئیس جمهوری، مأموریت ویژه‌ای به استانداران برای کنترل رفت و آمد‌ها داده شده است.

استاندار خراسان جنوبی می‌گوید: تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود کرونای هندی در ۴۵۰ کیلومتر مرز مشترک خراسان جنوبی با افغانستان اندیشیده شده است و فرمانداران شهرستان‌های مرزی باید مراقبت ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.

او از فرمانداران ۴ شهرستان مرزی خواست نظارت‌ها بر ورود و خروج مسافران از مرز را تشدید کنند و خطر این ویروس را جدی‌تر بگیرند.

ملانوری با اشاره به نگرانی‌های جدی درباره ورود ویروس جهش یافته هندی به کشور تصریح کرد: با بهره گیری از تمام ظرفیتها، نباید اجازه داد این ویروس وارد کشور شود، میزان سرایت و مرگ و میر کرونای هندی بسیار بالاست و در مقایسه با نوع انگلیسی، به مراتب خطرناک‌تر است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25455
اخبار مرتبط

نظرات شما