نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

شب قدر فرصتی برای زدودن گناهان و صیقل دادن روح است

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین بااشاره به اینکه از لحظه لحظه شب قدر باید استفاده کنیم ،گفت: این شب ها فرصتی است برای تعالی روحی و اندیشه رهایی از هوای نفس و منیّت‌ها به صورتی که سیر کمال و سعادت انسان در آن رقم بخورد.

 حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به قرار گرفتن در دومین شب قدر و شب شهادت حضرت علی(ع)، اظهار داشت: وقتی به سوره قدر و آیات آن دقت می کنم به عظمت و بزرگی شب قدر پی می بریم.
وی ادامه داد: توفیق عبادت خالص و سرشار از عبودیت و بندگی در شب‌های احیا، گل سرسبد عبادت در ماه مبارک رمضان است
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه انسان باید از لحظه لحظه شب های قدر استفاده کند، گفت: این شب ها فرصتی است برای تعالی روحی و اندیشه رهایی از هوای نفس و منیّت‌ها به صورتی که سیر کمال و سعادت انسان در آن رقم بخورد.
وی اضافه کرد: از مهم‌ترین آثار ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، تغییر رفتار انسان در طول سال و عمر می‌باشد، تغییری که انسان باور کند در تمام حالات در محضر پروردگار متعال است، میزان رفتار خود را رضایت خداوند بداند، اخلاص در عمل و صداقت با مردم را پیشه کار خود کند و اجر کارهای خود را از خداوند بخواهد.
حجت الاسلام بنیادی  بااشاره به اینکه در این شب های باید قرآن و ادعیه هایی مختلف که مورد توصیه ائمه اطهار(ع) است را بیشتر بخوانیم، عنوان داشت: باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم و از خدا بخواهیم که به ما توفیق تعالی و پیشرفت و تکامل اخلاقی و معنوی و ایمانی را بدهد که این مساله بی شک بهترین خواسته در شب پرفضیلت قدر است.
وی اضافه کرد: انجام عبادات باید در تمام ابعاد شخصیتی و رفتاری انسان، ملموس و هویدا  گردد؛ درک و فهمی درست از حقیقت و حکمت عبادات است.
این استاد حوزه گفت: جهان امروز بیش از همه‌ی دوران به این سبک از عبادت نیازمند است، پیشرفت‌های مادی بشر موجب غرور رفتاری گشته و معنویت و اخلاق گوهر گمشده‌ی بشر متمدن و دوران مدرنیته! در تمام زوایای زندگی است، از این‌رو آموزه‌های دینی بویژه فضای معنوی و برکات ماه مبارک رمضان، زمینه‌های رسیدن به یک الگوی جامع زندگی توحیدی و اسلامی را مهیا کرده است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/25676
اخبار مرتبط

نظرات شما