تصویب مجدد جریمه مشمولان غایب غیرمنطقی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سردار کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح  در رابطه با تصویب مجدد طرح جریمه مشمولان غایب اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای این قانون، کاهش تعداد مشمولان غایبی بود که سنی از آن‌ها گذشته است.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به نتیجه عکس این طرح افزود: تعدادی از مشمولان غایب در زمان تصویب این قانون ۲ میلیون و یکصد هزار نفر بودند و در حال حاضر به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: تعداد کسانی که پیش از ۸ سال غیبت دارند و از طرح استفاده می‌کنند، سالانه کمتر از ۱۰۰۰ نفر است، اما هر ساله چند هزار نفر به تعداد غایبان افزوده می‌شود تا بعد از ۸ سال از طرح جریمه استفاده کنند.

سردار کمالی با اشاره به اینکه این طرح باعث کمبود سرباز در یگان‌های نظامی شده است اظهار کرد لذا با کم شدن سرباز فشار زیادی به سربازان در حال خدمت وارد می‌شود و احساس تبعیض و بی عدالتی در بین سربازان رواج یافته و روحیه آن‌ها را تضعیف کرده است.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به مخالف بودن کلیه نیرو‌های کارشناس و استدلال قوی با این طرح گفت: این کار دست نیرو‌های مسلح را برای ارائه تسهیلات ازجمله کاهش خدمت گروهی از مشمولان و حتی استمرار وضعیت فعلی بسته است.

وی در پایان بیان کرد: در نتیجه با یک حساب سرانگشتی اجرای این قانون هیچ توجیه منطقی ندارد و بهتر است مدافعان طرح، به نظر کارشناسی نیرو‌های مسلح توجه کنند.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/2648
اخبار مرتبط

نظرات شما