حضور پرشور مردم در انتخابات نمایش جلوه‌ای از اقتدار نظام است

مدیرکل سیاسی و دبیر ستاد انتخابات قم گفت: حضور پرشور و دشمن شکن اقشار مختلف مردم در انتخابات، جلوه‌ای از اقتدار نظام اسلامی را به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مرتضی بابایی عصر پنجشنبه  بیان کرد: انقلاب اسلامی با درهم پیچیدن یک نظام سلطنتی فردمحور؛ حق حاکمیت ملی را برسمیت شناخت و نظام جمهوری اسلامی را با مشارکت عامه و رای مردم بنا نهاد و به فرموده امام راحل(ره) حفظ این نظام که حاصل فداکاری‌ها و مجاهدت‌های فراوان است از اوجب واجبات است و همه اقشار در این زمینه مسولیت دارند.  
وی با اشاره به این که انتخابات یکی از مهمترین و ارزشمندترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و شاخص‌ترین نماد مردم سالاری دینی است، افزود: در شرایط حساس کشور که هجمه‌های مختلفی از طرف دشمنان وارد می‌شود، تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی برای خنثی سازی این توطئه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.
وی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در بعد سیاسی دستاوردهای فراوانی به دنبال داشته است که از جمله آن استقرار یک نظام اسلامی بر پایه مردم‌سالاری دینی، استقلال سیاسی پایدار، افزایش کنشگری احزاب سیاسی و فعالیت‌های نهادهای مدنی و مشارکت مردم درتعیین سرنوشت در قالب انتخابات های مختلف است. 
بابایی گفت: مشارکت مردمی در شکل گیری سامانه نظام سیاسی و اداره آن امری مسلم و اجتناب ناپذیر است و بدون مشارکت عمومی و مردمی، امکان توسعه، رشد و تعالی یک کشور فراهم نمی‌شود.
وی ادامه داد: از این رو، می توان گفت به هر میزان انسجام اجتماعی، وحدت و همبستگی ملی و علاقه مندی ملتی در مسیر حرکت به سوی اهداف مورد نظر یک نظام، یعنی توسعه پایدار، فعالانه و همگرایانه باشد، چنین ملتی به راحتی و سریع تر از حد انتظار به هدف‌ها و آرمان‌های متعالی و چشم اندازهای بلندمدت ترسیم شده خواهد رسید.  
دبیر ستاد انتخابات استان قم گفت: عرصه سیاسی انتخابات به عنوان یک رفتار سیاسی، مبین مرتبه ای از مشارکت سیاسی است که هر جامعه و هر فردی در جامعه بر اساس فهم سیاسی خود در محیط جغرافیای برای حمایت، اصلاح و تغییر در آن شرکت می‌کند. 
وی بیان کرد: موسم انتخابات فرصتی است تا با استفاده از آن، ضمن مرور دستاوردهای گذشته، چشم انداز رویدادها را ترسیم کرد و در همین راستا نامزدهای انتخابات با ارائه برنامه‌های خود نظر رای دهندگان را جلب می‌کنند. 
وی ادامه داد: در شرایطی که همه جریان های ضد انقلاب با ابزار رسانه‌ای و عِده و عُده خود به میدان آمده تا مانع از برگزاری انتخاباتی در تراز انقلاب و جمهوری اسلامی شوند، مردم با حضور گسترده خود، همچون گذشته سیاست‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.  
بابایی با اشاره به تلاش همه جانبه مسئولان برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور، گفت: سیاست های کلی انتخابات تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب، به عنوان سند بالادستی و ملاک عمل همه ما در انتخابات پیش رو خواهد بود. 
وی تاکید کرد: انتخابات در هر کشور و مشارکت مردم منجر به بالارفتن قدرت سیاسی آن کشور می‌ شود و اگر می‌خواهیم ایران در عرصه بین الملل قوی و مقتدر باشد باید از نظام سیاسی کشور پشتیبانی کنیم. 
وی ادامه داد: مشارکت گسترده و دشمن شکن مردم در انتخابات یک هم آورد خواهی با دشمنان و موجب تثبیت قدرت و اقتدار نظام خواهد شد. 
سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27055
اخبار مرتبط

نظرات شما