۲۴ طرح آموزشی از مهرماه سال گذشته تاکنون تحویل آموزش‌وپرورش قم شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون، ۲۴ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی شامل ۱۳۸ کلاس درس احداث و تحویل آموزش‌وپرورش شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محسن پورگلیان افزود: این طرح‌ها ۳۴ هزار مترمربع فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی به فضای مدارس قم اضافه کرد.

وی اظهار داشت: استاندارد سرانه آموزشی در کشور، به ازای هر دانش‌آموز ۸.۴ مترمربع است، ولی هم‌اکنون میانگین این سرانه در کشور ۵.۴ مترمربع می‌باشد.

به گفته وی، با توجه به جمعیت و مهاجرپذیری در استان قم، این سرانه، ۴.۲ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز می‌باشد.

پورگلیان در زمینه استانداردسازی فضاهای آموزشی نیز گفت: بخاری‌های نفتی از سال ۹۲ تاکنون از تمام مدارس شهری و روستایی حذف شده و هیچ سیستم غیراستاندارد گرمایشی در مدارس قم وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته، ۲۰۳ فضای آموزشی با ۲۷۰ هزار مترمربع زیربنا از لحاظ گرمایشی و سرمایشی استانداردسازی شده‌است و امیدواریم با ادامه این طرح در ۲ سال آینده تمام فضاهای آموزشی قم استانداردسازی شود.

در سال تحصیلی گذشته تعداد دانش‌آموزان با افزایش هشت ‌درصدی به حدود ۲۷۰ هزار نفر در مقاطع مختلف رسیده است؛ ۶۷۰ فضای فیزیکی و پنج هزار و ۸۰۰ کلاس درس آماده ‌شده و تعداد کد فضاهای آموزش‌وپرورش قم حدود یک‌هزار و ۳۰۰ واحد است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/28361
اخبار مرتبط

نظرات شما