کارشناس فضای مجازی و جنگ نرم:

هک و امنیت در جنگ ترکیبی بسیار مهم است/ در جنگ سایبری شبکه نشر، رسانه های فرعی هستند

کارشناس فضای مجازی و جنگ نرم با اشاره به اینکه در جنگ سایبری شبکه نشر، رسانه های فرعی هستند، گفت: هک و امنیت در جنگ ترکیبی بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  علی اصغر سیاحت هویدا شب گذشته در نشست مجازی بررسی ابعاد رسانه ای حمله ی سایبری به شبکه سوخت رسانی با اشاره به محورهای اخبار رسانه های بیگانه، اظهار داشت: یکی از محورهای اخبار رسانه های معاند انتشار نارضایتی مردم بود.
وی ادامه داد: تمسخر و مطالبه اینکه چرا بنزین سهمیه ای در اختیار مردم نیست از دیگر محورهای اخبار رسانه های بیگانه بود.
این کارشناس فضای مجازی و جنگ نرم در ادامه با اشاره به راهبردهای رسانه ای، گفت: در این جریان رسانه های خودی به خوبی میدان داری کردند و برای اولین بار صدا وسیما به خوبی ظاهر شد همچنین الگوی خبررسانی خوبی توسط خبرگزارهای رسمی رخ داد.
وی اضافه کرد: خبرگزاری های اصلاح طلب در ابتدا ناکارآمدی را مطرح کردند و شبکه های معاند هم نارضایتی را نشان دادند.
سیاحت  در ادامه با اشاره به مهمترین راهبرد دفاعی رسانه های داخلی برای تبدیل تهدید به فرصت ، خاطرنشان کرد: رسانه ای که بتواند یک رسانه راوی شود یک رسانه موفق می باشد. رسانه های ما تاکنون تلاش کرده اند که روای باشند.
وی اضافه کرد: مسئله دوم در این گونه مسائل اصلاح روایتگری است.باید بدانیم رسانه ما کدام خط خبری را دنبال می کند و بدانیم راهبردی که می خواهیم در نظر بگیریم آیا کمک به کشور است یا دشمن.
این کارشناس فضای مجازی عنوان کرد: اولین گام ابتدا این است که راوی باشیم و یک روایت درست منتقل کنیم که بعد نیاز داریم روایتگری اصلاح شود.
وی گفت: مادنبال طرفداری از جناح خاصی نیستیم ما باید دنبال کمک به کشور باشیم و اینکه با کارهای خود امنیت کشور را زیرسوال نبریم.
سیاحت با اشاره به اینکه از سال 2015 موضوع جنگ های ترکیبی جدی شد، ابراز داشت: جنگ های ترکیبی از هشت لایه از جمله جنگ اطلاعاتی، جنگ اقتصادی، جنگ کلاسیک و ... تشکیل شده است.
وی بیان داشت: یکی از لایه های جنگ ترکیبی، جنگ سایبری است که این لایه بسیار مهم است.
این کارشناس جنگ نرم افزود: در جنگ های ترکیبی دشمنان به دنبال رصد، شبکه های اجتماعی و هک و امنیت هستند.
وی ادامه داد:
در جنگ سایبری شبکه نشر، رسانه های فرعی هستند و هر کسی این شبکه را داشته باشد قوی تر و موفق تر خواهد بود.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/29385
اخبار مرتبط

نظرات شما