آیت‌الله نوری همدانی:

تعلیم و تربیت مادر در جامعه اسلامی از لوازم تمدن‌سازی اسلامی است/ نیازمند توجه بیشتر به عفاف و حجاب هستیم

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که تعلیم و تربیت مادر در جامعه اسلامی از لوازم تمدن‌سازی اسلامی است، گفت: نیازمند توجه بیشتر به عفاف و حجاب هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان این که مسائل زنان از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت:  بنده کتابی را در زمینه بانوان نوشته‌ام و بر نقش زنان در جامعه اشاره کرده ام.
وی دوران جاهلیت قبل از پیامبر اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: در آن زمان متاسفانه مردم از روی جهل نگاه مناسبی به زنان نداشتند اما با ظهور اسلام و به مبعث رسیدن پیامبر اسلام، این نوع نگاه طرد و باطل شد.
آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: از نظر اسلام مرد و زن محاسن بسیاری داشته و هر دو قابل احترام هستند.
وی به نگاه ویژه اسلام به زنان اشاره کرد و گفت: فرمایش حضرت محمد(ص) که فرمودند بهشت زیر پای مادران است، نگاه متفاوت اسلام به بانوان را نشان می‌دهد.
این مرجع تقلید افزود:  تعلیم و تربیت مادر در جامعه اسلامی از لوازم تمدن‌سازی اسلامی است و  مادران باید با تعلیم و تربیت و آشنایی با اسلام به ویژه شخصیت حضرت زهرا(س) به سمت تعالی حرکت کنند.
وی به نقش مادران در تربیت فرزندان اشاره کرد و بیان داشت: مادران با ایمان با تاسی از سیره ائمه و اهل بیت(ع) می توانند در تربیت فرزند صالح به موفقیت برسند.
آیت‌الله نوری همدانی ارزش های اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از ارزش های گرانسنگ اسلام عفاف و حجاب است که باید در کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
استاد سطوح عالی حوزه به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: زنان در کشور ما در صفوف اول انقلاب و دفاع مقدس بوده و به تناسب توانمندی‌هایشان زحمات شایانی را متحمل شده‌اند.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29406
اخبار مرتبط

نظرات شما