مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد:

راه اندازی سینما استقلال و شهر آفتاب تا پایان سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از راه‌اندازی دوباره سینما استقلال و شهر آفتاب تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سید موسی حسینی کاشانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم علاوه بر برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از سایر برنامه‌هایی که نهادهای دیگر انجام داده‌اند نیز حمایت لازم را داشته است.
وی ادامه داد: در سال 97 چند برنامه مهم را اجرا کردیم که از این جمله می‌توان به برگزاری سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه اشاره کرد و علاوه بر این در ادامه هم جشنواره فیلم کوتاه نماز و نیایش را خواهیم داشت که به‌صورت کشوری برگزار خواهد شد.
حسینی کاشانی به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد برای این جذب سرمایه‌گذار درزمینهٔ سینما اشاره کرد و بیان داشت: نیاز داریم که میزان فروش فیلم‌های سینمایی را افزایش دهیم تا بخش خصوصی تمایل به همکاری در این زمینه را داشته باشد.
وی افزود: سینما استقلال و سینما شهر آفتاب تا آخر سال بار دیگر راه‌اندازی خواهند شد که درمجموع بالای 800 صندلی سینما به صندلی‌های فعلی اضافه خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تأکید کرد: انشالله بتوانیم بخش خصوصی را مجاب کنیم که در این عرضه سرمایه‌گذاری کند تا به استاندارهای لازم برسیم.
وی به میزان فروش سینماهای استان اشاره کرد و گفت: سینما ونوس بالای 171 هزار بلیت برای 9 ماهه اول سال بلیت فروخته است و سینما تربیت نیز آمار خوبی در این زمینه دارد.
حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که فیلم‌هایی در قم اکران شود که متناسب با شرایط استان باشد.
وی به برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در کشور و پنجمین سال برگزاری آن در استان قم اشاره کرد و گفت: در بخش جشنواره فیلم فجر امسال باسیاست‌هایی که وزارت ارشاد و سازمان سینمایی داشته‌اند در استان‌ها اکران هم‌زمان فیلم را خواهیم داشت.
وی بابیان این‌که جشنواره فیلم فجر در قم از 12 تا 18 بهمن برگزار خواهد شد، افزود: انتخاب فیلم‌ها برای اکران در استان‌ها در اختیار خود برگزارکنندگان جشنواره در تهران است



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/2966
اخبار مرتبط

نظرات شما