مراجع عظام تقلید و علما در دیدار با رئیس سازمان بسیج تصریح کردند؛

اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی مثال‌زدنی بسیجیان/ بسیج نیروی مقدسی که در هیچ زرادخانه در دنیا پیدا نمی‌شود

مراجع عظام تقلید و علما با بیان این که اخلاص در عمل و روحیه جهادی دو ویژگی مثال‌زدنی بسیجیان است، تصریح کردند: بسیج نیروی مقدسی که در هیچ زرادخانه در دنیا پیدا نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح روز پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه به‌منظور دیدار با مراجع عظام تقلید و علما وارد قم شد.
این سفر در آستانه هفته بسیج و به‌منظور ارائه گزارش فعالیت‌های سازمان بسیج و همچنین بهره‌مندی از بیانات و توصیه‌های علما و مراجع عظام تقلید صورت گرفت.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اولین دیدار خود با حضرت آیت‌الله نوری همدانی دیدار و گفتگو کرد.

جهاد و سازندگی دو وظیفه اصلی بسیجیان است


 آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار با اشاره به اهمیت شجره طیبه بسیج اظهار داشت: کار بسیج بسیار مهم است و به‌مانند دریا می‌ماند که باید در تحقق اهداف متعالی آن همواره تلاش کرد.
وی به اهمیت امر به معروف و نهی‌ازمنکر اشاره کرد و بیان داشت: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه در اهمیت امر به معروف و نهی‌ازمنکر بسیار سخن گفته‌اند و در جایی فرموده‌اند: کسی که نهی‌ازمنکر نکند، یک انسان مرده است.
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: بسیجیان نیز در این زمینه باید همواره سرآمد و پیشگام باشند و علاوه بر این در بخش‌های مختلف حاکمیت نیز باید امر به معروف و نهی‌ازمنکر موردتوجه قرار گیرد.
وی با بیان این که باید ارزش‌ها در جامعه ترویج داده شود، تاکید کرد: بسیج در این زمینه نقش مهمی دارد و باید به این وظیفه خود عمل کند.
مرجع تقلید شیعیان با بیان این که فعالیت‌های بسیج از منزلت بالایی برخوردار است، ابراز داشت: فعالیت بسیج در دو عرصه بسیار مهم و حیاتی است، نخست جهاد است که در جنگ تحمیلی کاملاً مشخص شد و بسیجیان پیشگام حضور در جبهه‌های حق علیه باطل بودند.
وی افزود:  بخش دوم فعالیت‌های بسیج در سازندگی است که باید بیش از گذشته عمل کنند چرا که مردم از بسیج انتظار زیادی دارند و باید در زمینه معیشتی اقدامات بسیج تدوام یابد.
آیت‌الله نوری همدانی ابراز داشت: مستضعفین جهان نگاه و امیدشان به شما است، امروز در یمن، افغانستان، سوریه، لبنان و عراق اتفاقات زیادی رخ می‌دهد و باید در منطقه به‌عنوان الگو باشید.
وی خاطرنشان کرد: توطئه‌های زیادی از سوی استکبار جهانی طراحی می‌شود و با دلارهای عربستان حمایت و در نهایت توسط رژیم صهیونیستی اجرا می‌شود در چنین دنیایی باید همیشه آماده بود و اجازه به دشمن نداد.

بسیج نیروی مقدس و بزرگی است که در بزرگ‌ترین زرادخانه‌های دنیا هم پیدا نمی‌شود


 آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی با بیان این که بسیجیان شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبر (ص) هستند، اظهار داشت: بسیجیان باانگیزه مادی و دنیای خدمت نمی‌کنند که در واقع تفاوت این گروه را با گروه‌های دیگر نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: در بین بسیجیان خلوص نیت حاکم است و این سبب می‌شود نیروی آن چندین برابر شود و شباهت آن به لشکر پیغمبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) ازاین‌رو است.
آیت‌الله مکارم شیرازی حمایت و پشتیبانی از بسیج را مهم برشمرد و افزود: هرچند بسیجیان با اخلاص وارد میدان می‌شود اما مانعی برای تشویق نیروها وجود ندارد و بسیجیان باید با تشویق و قدردانی پشتوانه داشته باشند تا خدمت آنها مستمر شود.
وی توجه به موضوعات اخلاقی را مهم برشمرد و بیان داشت: مراقب باشید تا بسیجیان به آلودگی‌های اخلاقی دچار نشوند تا هرگز نام بسیج خدشه‌دار نشود و همچون گذشته همواره پاک بماند.
این مرجع تقلید خدمات جهادی بسیجیان را موردتوجه قرارداد و افزود: بسیج در عرصه‌های مختلف سازندگی و غیره ورود کرده و یک نیروی مقدس و بزرگ است که در بزرگ‌ترین زرادخانه‌های دنیا هم پیدا نمی‌شود.
وی تاکید کرد: برخلاف بسیاری از کشورها که سربازان را با تملق و هزینه‌های آن‌چنانی استخدام می‌کنند اما سربازان و بسیجیان ما همچون سربازان پیغمبر (ص) جان‌برکف و خالصانه خدمت می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: این انتظار از بسیجیان وجود دارد که بااخلاق و نسبت به دیگر جوانان متفاوت باشند چراکه بسیج الگوی مناسب برای همه اقشار است.

وی دانش‌افزایی و افزایش مهارت‌های بسیجیان را مهم برشمرد و گفت: بسیج باید معلومات و دانش نیروهای خود را بالا ببرد تا این افراد بتوانند آبروی این نیرو را حفظ کنند و در این راستا باید در مسیر افزایش معلومات بسیجیان حرکت کرد.

شجره طیبه بسیج همواره در خدمت مردم بوده است



آیت‌الله علوی گرگانی نیز در دیدار سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: اعمال و رفتار باید برای خداوند باشد و رضای او باید مقدم باشد.
وی ادامه داد: عمل و رفتار ما باید برای رضایت خداوند باشد چرا که عطای خداوند متعال پایان‌پذیر نیست.
آیت‌الله علوی گرگانی ابراز داشت: مزد اصلی را خداوند متعال می‌دهد از همین رو کارها باید برای رضای ایشان باشد.
وی به اهمیت کار بسیج در کشور اشاره کرد و بیان داشت: بسیجیان در جای‌جای ایران اسلامی همواره در خدمت محرومان و نیازمندان هستند و این نگاه باید همواره تقویت شود.
مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: مردمی بودن و در کنار مردم بودن ویژگی مهم بسیجیان بوده است که از ابتدای تشکیل آن تاکنون تداوم داشته است.
سردار سلیمانی در ادامه ضمن حضور در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و زیارت حرم ایشان با آیت‌الله سعیدی تولیت آستان کریمه اهل‌بیت (س) دیدار و گفتگو کرد.

بسیجیان برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند



آیت‌الله سید محمد سعیدی نیز در این دیدار به آیه ۶۲ سوره مبارکه انفال بر نصرت خداوند به پیامبر (ص) به‌وسیله مؤمنین اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت نوح علیه‌السلام باوجوداینکه ۹۵۰ سال به تبلیغ دین پرداختند اما عده کمی ایمان آوردند بنابراین اگر کمک و همراهی مؤمنین نبود پیامبر (ص) هم در رسالتشان توفیق پیدا نمی‌کردند.

وی افزود: افرادی که قرآن از آنان تعبیر به مؤمنین کرده است همین بسیجیان امروزی هستند که باایمان و اخلاص به یاری دین خدا و ولی خدا می‌شتابند و از طرف دیگر ستمگران هم همواره افرادی را داشتند که قران از آن‌ها تعبیر به «ملأ» کرده است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه دشمنان همیشه از حضور مؤمنین جان‌برکف در اطراف انبیا ایراد می‌گرفتند، گفت: این در حالی است که پیامبر (ص) همیشه از این افراد حمایت می‌کردند و این نیروهای مؤمن، مردمی و پای‌کار همیشه به دنبال رفع مشکلات پیامبر (ص) و دین خدا بوده‌اند.

وی با اشاره به نیرو، عزت و توان بسیجیان، خاطرنشان کرد: اگر افرادی با این ویژگی‌ها به‌دور هرکسی جمع شوند او را موفق می‌کنند و بدون این کمک‌ها و نیروهای مردمی اگر رهبر امیرالمؤمنین (ع) هم باشند تبلیغشان اثر کمتری دارد.

امام جمعه قم حفظ، آموزش، تربیت و تقویت نیروهای بسیج را رسالتی مهم دانست و گفت: بسیجیان نیروهای قرآنی هستند که برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند و داشتن این نیروها از توفیقاتی است که به نظام اسلامی داده شده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه به دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری رفت.

دشمن روح و فکر جامعه اسلامی را نشانه رفته است

آیت‌الله حسینی بوشهری  در این دیدار بر حفظ و حراست از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی جامعه تاکید کرد و گفت: مأموریت امروز بسیج از دوران دفاع مقدس هم سنگین‌تر است، زیرا دشمن روح و فکر جامعه اسلامی را نشانه رفته است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بسیج باید با آینده نگری برنامه آتی دشمن را پیش بینی کرده و در برابر آن بایستد و هرگز نباید صف بسیج از مردم جدا شود و خطر از زمانی ایجاد می‌شود که بسیج از مردم فاصله بگیرد و آن زمانی است که دشمن می تواند از آب گل آلود، ماهی گیری کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه مشارکت فعال بسیج در طرح های اقتصادمقاومتی در روستاها و نیز فضای مجازی با هدف خنثی شدن شایعات دشمنان، تاکید کرد.

ظرفیت بسیج در آگاه‌سازی و مشارکت اجتماعی مهم و تعیین‌کننده است



دیدار با حضرت آیت‌الله سبحانی آخرین برنامه رئیس سازمان بسیج مستضعفین به قم بود.
معظم‌له در این دیدار ظرفیت بسیج در آگاه‌سازی و مشارکت اجتماعی در عرصه‌های مختلف را بسیار مهم و تعیین‌کننده دانست و گفت: نقش بسیج در جامعه اسلامی آن‌چنان مهم است که امام راحل فرمودند، ای‌کاش من هم یک بسیجی بودم.

هزار گردان بسیجی آماده دفاع از کیان انقلاب هستند



 سردار غلامرضا سلیمانی نیز در این دیدارها با اشاره به اهمیت صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب اظهار داشت: بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری، مسیر بسیج مستضعفین بر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم‌شده است و از سال 1401 برنامه جدی این نهاد در راستای سند بیانیه گام دوم عملیاتی خواهد شد.
وی به وظایف بسیج در گام دوم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: تقویت پایگاه‌های مقاومت در مساجد، مسجد محوری در فعالیت‌های مردمی بسیج، احیا و تحقق محلات اسلامی، تقویت بعد فرهنگی و ارزشی بسیج، تمرکز بر سبک زندگی ایرانی و اسلامی، فرهنگ کار و تولید، فرهنگ خانواده، فرزندآوری و ازدواج ساده، نشاط و تفریحات اسلامی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، نقش‌آفرینی در فضای مجازی و مقابله با عملیات روانی، راه‌اندازی و تقویت شبکه مردمی فضای مجازی و فعالیت در تعلیم‌وتربیت بسیجیان با همکاری علمای حوزه علمیه از رسالت‌های مهم بسیج در گام دوم انقلاب است.
سردار سلیمانی آمادگی بسیج را موردتوجه قرارداد و گفت: افزون بر 3 هزار گردان نظامی بسیجی آماده است تا در صورت نیاز وارد عرصه خواهد شود و از کیان انقلاب اسلامی دفاع کند.
وی به حضور فعالانه بسیج در عرصه مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: در قالب طرح شهید قاسم سلیمانی سازمان بسیج در بیماری یابی فعال و افزایش پویش واکسیناسیون اقدامات بسیار برجسته‌ای از خود به یادگار گذاشته است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: سازمان بسیج در زمان شیوع کرونا در قالب طرح کمک مؤمنانه هر ماه یک هزار میلیارد تومان کمک معیشتی به دست نیازمندان رسانده است.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/29721
اخبار مرتبط

نظرات شما