مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان:

تحریف تاریخی نهضت های دینی از اهداف دشمن است/ برگزاری نشست بازخوانی نهضت میراز کوچک جنگلی در قم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه ارتقا هویت سیاسی و دینی جوانان را با تجلیل و بزرگداشت شخصیت ها فراهم کنیم، گفت: یکی از توطئه های نرم نظام سلطه در دوران اخیر دست اندازی و تحریف تاریخی نهضت ها و جنبش های دینی و الهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی پیش از ظهر امروز در نشست بازخوانی استکبارستیزی روحانیت و مقاومت اسلامی در نهضت میرزا کوچک جنگلی که در سالن جلسات سازمان تبلیغات استان قم برگزار شد اظهار داشت:  یکی از مهمترین مصادیق شعار دینی ذکر و یاد و بزرگداشت شخصیت های نمونه ای است که سعی کرده اند در طول حیات خود طبق آموزه های دینی و الهی زندگی خویش را سامان دهند.
وی ادامه داد: یکی از آن شخصیت ها دینی که در مسیر اهل‌بیت قرار داشت و سعی کرد عمر خود رادر مسیر رضای خداوند و عزت مؤمنین طی کند میرزای جنگلی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان بیان داشت: حجت الاسلام یونس استاد سرایی که به واسطه فرار از عافیت طلبی یک مجاهدت در جنگل های گیلان داشته است که تبدیل به سردار جنگلی شده که از مفاخر ایرانی نام گرفت. این شخصیت یکی از نمونه ها و الگوهای حریت ، فداکاری ، ایثار و آزادگی برای هم نوعان خویش بوده است.
وی اضافه کرد: این عالم دینی که سنی هم نداشت و صاحب اعتبارات علمی مشهوری هم نبود است اما چه زیبا  درس حریت ، آزادگی و مبارزه با ظلم ، فساد و تبعیض را از حضرت سیدالشهدا آموخته است که خود می‌گوید ما در این مبارزه به سرسلسله مجاهدان اسلام حضرت سیدالشهدا اقتدا نمودیم.
ارتقا هویت سیاسی و دینی جوانان را با تجلیل و بزرگداشت شخصیت ها فراهم کنیم
حجت الاسلام مهدوی در ادامه ابراز داشت: حوزه علمیه و روحانیت ؛اگر می‌خواهند استقلال، عزت و آزادگی نسل های جدید و آینده این خط بوم را و این کیان را حفظ کند باید با تعظیم ، تجلیل و بزرگداشت این شخصیت ها زمینه ارتقا هویت سیاسی اجتماعی و دینی جوانان را فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از زمینه های هویت بخشی نسل جدید و آینده ما تکریم و تجلیل و تبیین الگوهای به روز و قابل دسترسی همچون شهدا منجمله شهدای روحانیت مانند میرزای جنگلی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان اضافه کرد: ناظر به این رسالت، سازمان تبلیغات گیلان در حد توان امسال در یکصدمین سالگرد شهادت این روحانی مبارز بر اساس طیف بندی رسانه ای و تبلیغی سه برنامه را پیش بینی کرده است.
وی افزود: تبلیغات رسانه های عمومی با هدف برجسته نمودن شخصیت طلبگی میرزا کوچک و دینی عنوان کردن نهضت او با طرح مسابقات جزء اولین برنامه ها می باشد که با استقبال خوبی هم همراه شده است.
تحریف تاریخی نهضت های دینی از اهداف دشمن است
حجت الاسلام مهدوی گفت: در برنامه بعدی حرکت میرزا کوچک را تبیین خواهیم کرد. در این راستا جلسه ای یک روزه با روحانیون و ائمه جمعه و مبلغین  در استان و در خانه پدری میرزا کوچک جنگلی با موضوع برجسته نمودن دینی بودن نهضت جنگل برگزار شد. چرا که یکی از توطئه های نرم نظام سلطه در دوران اخیر دست اندازی و تحریف تاریخی نهضت ها و  جنبش های دینی و الهی است.
وی تصریح کرد: ظاهرا حرکت مردان خدا همیشه شیاطین دوران را مورد اذیت قرار داده است و لذا شبکه های سلطنت طلب و غربی تحت حمایت صهیونیست به تحریف این حرکت مشغول شده اند و این مرد وطن دوست و عاشق ایران و عاشق ایرانی را موصوف به صفت ظالمانه تجزیه طلب کرده اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ میزای جنگلی در سال آینده، گفت: قبل از برگزاری این کنگره یک نشست نیم روزه ای را در شهر قیام و جهاد در شهر علم و جهاد یعنی قم برگزار خواهیم کرد.
وی بیان داشت: این برنامه ۲۵آذر در مجتمع دارالولایه با سخنرانی مسئولین استانی و کشوری  و نمایندگان جنبش های مقاومت اسلامی و قرائت پیام آیت الله نوری همدانی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام مهدوی در پایان با اشاره به اینکه به دنبال پخش زنده این مراسم هستیم، گفت: برگزاری بزرگداشت شخصیتی همچون میزاکوچک جنگلی ، بزرگداشت برای ایران است، بزرگداشت برای دینی است که این چنین شخصیت هایی را پرورش داده است.



انتهای پیام/



http://qomefarda.ir/30183
اخبار مرتبط

نظرات شما