قم فردا گزارش می دهد؛

پیشرفت ورزش بانوان قم و افتخارآفرینی دختران ورزشکار قم

چند سالی است که ورزش بانوان در قم با وجود برخی از کمبودها پیشرفت های چشمگیری داشته و می توان به جرات گفت در هر دوره از مسابقات ملی و بین المللی دختران قم پیروزی کسب می کنند و مدال های را نسیب قم می کنند، ۴۰ هیئت ورزشی بانوان در قم فعال است و به صورت جدی در رقابت های مختلف ورزشی حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چند سالی است که ورزش بانوان در قم با وجود برخی از کمبودها پیشرفت های چشمگیری داشته و می توان به جرات گفت در هر دوره از مسابقات ملی و بین المللی دختران قم پیروزی کسب می کنند و مدال های را نسیب قم می کنند، ۴۰ هیئت ورزشی بانوان در قم فعال است و به صورت جدی در رقابت های مختلف ورزشی حضور دارند.

نه تنها در رشته های ورزشی بله در داوری و مربیگری نیز بانوان قم موفق به کسب عناوین شایسته ای می شوند چندی پیش محدثه اخویان پیش از آغاز رسمی مسابقات قهرمانی کاراته در آلماتی قزاقستان موفق به کسب درجه داوری JB کومیته شد، محدثه اخویان از مربیان و داوران فعال و مستعد استان، نماینده داوران استان قم در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور قزاقستان  شد.

بانوان قمی از رشته‌های متنوع رزمی گرفته تا برخی از ورزش‌های توپی و گروهی موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند حضور ورزشکاران قم در لیگ‌های بانوان کشور و حضور تعدادی از آن‌ها در ترکیب تیم‌های ملی نشان می‌دهد ورزش قم در بخش بانوان مسیر موفقیت را طی کرده است.


دختران قمی نایب قهرمان مسابقات والیبال کشور شدند

در دیدار پایانی که هفته گذشته در زنجان برگزار شد بازی با نتیجه سه بر یک به نفع زنجان به پایان رسید و میزبان مسابقات قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد و دختران قم به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کردند.

  بانوان جوجیتسوکار قم در پیکارهای جوجیتسو کوبودو قهرمانی کشور که هفته گذشته برگزار شد ۹ مدال رنگارنگ کسب کردند،  مسابقات جوجیتسو کوبودو قهرمانی کشور  به میزبانی آذربایجان شرقی و با حضور بیش از ۱۲۰ ورزشکار از سراسر کشور برگزار گردید.

 بانوان جوجیتسو کار استان با مربیگری سمانه سلیمانی و سرپرستی فاطمه سلیمانی با کسب ۱ مدال طلا (نرگس دوران)، ۴ نقره (فائزه حاجی رحیمی، زهرا قربانی، زهرا صادقی، سمانه جوادی) و ۵ برنز (کبری محرابی، زهرا سواعد، فاطمه نوبهاری، آمنه سواعد، فاطمه سادات میرسطوتی) به مقام دوم تیمی کشور دست یافتند.

دختران قم ستاره‌های جام جهانی

 حضور در بزرگترین رویداد هندبالی جهان یعنی جام جهانی ۲۰۲۱ حاصل حضور درخشان تیم ملی هندبال زنان ایران در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا است که با قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر و کسب نخستین مجوز صعود به جام جهانی همراه شد تا عباسی، قاسمی و خلیلی نخستین دختران هندبال قم در جام جهانی لقب بگیرند.

 در حالی که مسابقات ۲۰۲۱ هندبال قهرمانی جهان در کشور اسپانیا برگزار شد که سه ملی‌پوش قمی هم در این کشور حضور داشتند.

 اگر چه تیم ملی تجربه رویارویی با تیم‌های مطرح دنیا را نداشت و نتیجه تمام بازی‌های خود را واگذار کرده، اما ملی‌پوشان قم به واسطه نمایش بسیار خوبی که علیرغم باخت تیم ملی مقابل حریفان ارائه می‌کنند، در میان تعجب تمام حاضرین در مسابقات جهانی تاکنون سه بار به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شده‌اند.

 ابتدا فاطمه خلیلی این دختر ورزشکار قم که به عنوان سنگربان در ترکیب اصلی تیم ملی بازی می‌کند مقابل تیم ملی نروژ با درخشش خیره کننده خود و بارها نجات دروازه تیم ملی ایران بهترین بازیکن میدان لقب گرفت و سپس در بازی برابر تیم ملی آنگولا برای دومین بار عنوان بهترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد.

 همچنین دیگر ملی‌پوش هندبال قم یعنی الناز قاسمی در بازی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی ازبکستان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، ضمن اینکه الناز قاسمی و نوریه عباسی از گلزنان تیم ملی هندبال کشورمان در بازی‌های این دوره جام جهانی ۲۰۲۱ به میزبانی اسپانیا محسوب می‌شوند.

اولین دوره مسابقات قهرمانی کارگران کشور در بخش بانوان با کسب چهار مدال رنگارنگ توسط بانوان تیرانداز قمی به میزبانی مشهد هفته گذشته به پایان رسید.

 در بخش انفرادی رشته تفنگ بادی، نرجس کولیوند مقام دوم و در رشته تپانچه بادی، خدیجه هاشمی مقام سوم این رقابت ها را کسب نمودند.

 همچنین در بخش تیمی، نمایندگان قم در رشته تفنگ بادی مقام دوم و در رشته تپانچه مقام سوم این دوره از رقابت ها را از آن خود کردند.

محدودیت های جسمی بانوان معلول قم نیز مانع پیشرفت های ورزشی نشد، فاطمه حسینی ورزشکار قمی در ماده پرش طول مسابقات دو و میدانی ناشنوایان قهرمانی کشور، توانست با قرار گرفتن بر سکوی سومی ضمن کسب مدال برنز جواز حضور در اردوی تیم ملی ناشنوایان را کسب کند.

بانوان دوومیدانی‌کار استان قم با درخشش در مسابقات دومیدانی قهرمانی کشور دو نشان نقره و برنز این پیکارها را برای ورزش قم به ارمغان آوردند

این ها تنها افتخارات یکی دو هفته اخیر بانوان ورزشکار قم بود، در سطوح ملی و تیم های ملی بانوان ورزشکار قمی زیادی حضور دارند که نشان از عزم جدی بانوان قم در ورزش دارد و مطمئنا اگر امکانات بیشتری از جمله ورزشگاه و تجهیزات ورزشی در اختیار بانوان قم قرار گیرد افتخارات دو چندان در عرصه ورزشی بانوان رخ می دهد‌‌.

داشتن حجاب هم هیچ محدودیتی برای دختران و بانوان قم برای حضور در میادین ملی و بین المللی ایجاد نکرده است پریسا حیدری رزمی کار قمی و عضو تیم ملی ووشو که سه مدال جهانی نیز در کارنامه خود دارد در این زمینه اظهار داشت: در همه میادین با حجاب حضور دارم و این مسئله محدودیتی برای من نداشته و الویت من در ورزش است چهار سال پیش یکی از باشگاه های اتریش از من دعوت کرد اما شرط دعوت نداشتن حجاب بود که من نپذیرفتم با اینکه امکانات بسیار بالایی در اختیار من قرار می‌دادند و تنها دلیل آنکه نپذیرفتم عشق به کشورم و به شهرم قم و اعتقاداتی بود که داشتم.

یکی از چهره‌های با سابقه‌ای که از سال 1376 در اداره کل ورزش و جوانان استان قم حضور دارد و به صورت تخصصی در حوزه ورزش بانوان فعالیت می‌کند، سیده‌لیلا عنبری است که بانوان فعال در ورزش قم همواره از مدل مدیریت وی در این عرصه و حمایت‌هایی که از ورزش زنان انجام می‌دهد، به نیکی یاد می‌کنند گفت: قم بانوان و دختران ورزشکار افتخار آفرین زیادی دارد، در قم با همکاری نهادهای مرتبط اقدامات مطلوب و مناسبی برای توسعه و همچنین تحول در ورزش بانوان قم انجام شده و ادامه خواهد داشت، معاونت ورزش بانوان نیز با جدیّت برای خدمت به دختران با استعداد و بانوان پرتوان ورزش قم تلاش می‌کند و مدیر کل ورزش و جوانان نیز در این مسیر حمایت خوبی از بانوان دارد.

وی در عین حال با بیان اینکه مجموعه‌های اختصاصی بانوان نیز در قم محدود است، اضافه کرد: اگر فضایی اختصاصی برای ورزش بانوان در قم وجود داشت، وضعیت ورزش بانوان بهتر از زمان فعلی بود، زیرا بسیاری از ورزشکاران در رشته‌هایی از جمله دوومیدانی، هاکی و فوتبال احتیاج به زمین چمن و فضای باز دارند.

زهره فلاح کارشناس ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه شاخص های توسعه ورزش بانوان در قم روند صعودی دارد گفت: ۵۲ باشگاه ورزشی اختصاصی بانوان و بیش از ۱۹ هزار و ۲۰۰ بانوی ورزشکار سازماندهی شده در این استان وجود دارد.


انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/30238
اخبار مرتبط

نظرات شما