حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده مشهور به شیخ قمی در گفتگو با قم فردا:

نفوذ ایران در دنیا، یک نفوذ معنوی، عمیق و استراتژیک است/انقلاب اسلامی یک الگوی قابل توسعه به کشورهاست

این مبلغ حوزه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بُعد جهانی دارد، گفت: پیروزی انقلاب در بهمن‌ماه سال ۵۷ سرمنشأ تحولات عظیمی در منطقه و جهان گردید، انقلابی که با تکیه بر ایمان و باورهای اسلامی و با شعار نه شرقی، نه غربی رژیم خودکامه ی شاه را سرنگون و حکومت جمهوری اسلامی را در این سرزمین محقق ساخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی رحمه الله ، جلوه‌ای از تمدن اسلامی و مبتنی بر ارزش‌های اصیل است؛ این انقلاب با عشقی که مردم به احیای ارزش‌های اسلامی داشتند، به پیروزی رسید.
پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن‌ماه سال ۵۷ سرمنشأ تحولات عظیمی در منطقه و جهان گردیده و تأثیرات شگرف بین‌المللی را به دنبال داشته است، انقلابی که با تکیه بر ایمان و باورهای اسلامی و با شعار نه شرقی، نه غربی رژیم خودکامه ی شاه را سرنگون کرد و حکومت جمهوری اسلامی را در این سرزمین محقق ساخت.
در این راستا حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده مشهور به شیخ قمی که در زمینه تبلیغ در حوزه آمریکای لاتین حدود 15 سال به‌صورت تخصصی فعالیت دارند در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به ضرورت پیام‌رسانی و ابلاغ ارزش‌های انقلاب در جهان، اظهار داشت: به‌شدت به بازخوانی مجدد هویت انقلاب اسلامی در کلمات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نیاز داریم زیرا گاهی اوقات برخی افراد در تلاش هستند تا به گونه‌ای نشان ‌دهندکه انقلاب، ایرانی است و یا انقلاب جمهوری اسلامی ایران محدود به ایران است.



انقلاب اسلامی بُعد جهانی دارد
وی ادامه داد: این انقلاب از لحظه تولد، انقلابی برای مقدمه‌سازی ظهور امام زمان(عج) بوده و ازآنجاکه نهضت امام زمان(عج) جهانی است لذا این مقدمه ویژگی و تأثیرگذاری جهانی داشت زیرا مبارزه‌ای که مستضعفین جهان با مستکبرین دارند مبارزه‌ای مرز نشناس است کما اینکه مستکبرین جهان هم‌مرز نمی‌شناسند  و همان‌طور که آمریکا محدود در خاک آمریکا نیست و در همه جهان در حال جنایت و دارای پایگاه نظامی است. استکبار بُعد جهانی دارد و انقلابی که حامی مستضعفین است نیز ازآنجاکه در مقابل استکبار قرار دارد دارای بُعد جهانی می شود.
این مبلغ و مروج دین  افزود: در تاریخ، آمریکای لاتین همیشه از استکبار ضربه خورده‌اند. از دویست سال قبل که نهضت‌های استقلال در آمریکای لاتین شروع شد تا رهبرانی مثل "سیمون بولیوار " که در تهران یک خیابان به نام او است نهضت‌هایی را شکل دادند اما همه این‌ها از استکبار و استعمار ضربه خوردند.
 نخبگان آمریکای لاتین از ایالات‌متحده متنفر هستند
وی اضافه کرد: نخبگان آمریکای لاتین از ایالات‌متحده متنفر هستند. مردم آمریکای لاتین ذاتاً آدم‌های متدین و مؤمنی هستند بنابراین قصد داشتند راهکار مقابله با آمریکا را از مسیر ایمانی دنبال کنند و درنتیجه کلیساهای الهیات رهایی بخش شکل گرفت که در ادامه به دنبال اتفاقاتی این مردم و کلیساها که می‌خواستند انقلابی باشند بشدت ضربه خوردند. در همین حین شاهد اتفاقی بودند که یک مردی با نگاه مؤمنانه، عالمانه، شجاعانه، عدالت‌طلبانه و بر خواسته از معنویت و دین به نام خمینی قیام کرد.
حجت‌الاسلام مجتهدزاده بااشاره به نوع نگاه و الهام گیری کشورهای آمریکای لاتین و اسپانیایی زبان از انقلاب اسلامی، بیان کرد: آمریکایی‌ها از قبل انقلاب ایران را رصد می‌کردند و هر روز شاهد مواضعی بودند. آمریکا بلایی بر سر کشورهای چپ‌گرا آورد که مقام معظم رهبری دریکی از نماز جمعه‌ها به کشور (کوبا) اشاره داشتند که وضعیت فقر مردم آن را بیچاره کرده است. کشور کوبا از لحاظ سیاسی در مقابل آمریکا است اما از نظر اقتصادی نتوانست تبدیل به یک الگوی موفق اقتصادی شود البته جنبه‌های رشدی از جمله علم پزشکی، بیولوژی و ... داشته اما به اندازه‌ای نبود که کشور کوبا را به یک الگوی موفق تبدیل کند.



الگوی ایران، الگوی مقاومت است

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که در مقابل همه این مسائل تنها یک الگوی نظام اسلامی با رهبری ولی‌فقیه وجود دارد که یک جریان متفاوت است؛ جریانی که به دنیای مردم توجه دارد یعنی ایران درعین حالی که اسلامی است دارای اقتصاد باز می باشد و ممنوعیت سرمایه‌گذاری ندارد، ثروت در آن هم جرم نیست.
این مبلغ اسپانیایی زبان گفت: الگوی ایران، الگوی مقاومت است و رشد علمی بالاتری نسبت به کشورهای دیگر دارد. کل دنیا در تلاش هستند تا سخت‌ترین شرایط را بر مردم ایران تحمیل کنند تا جایی که پول نفت خودمان را به ما نمی‌دهند بااین‌وجود شاهد رشد ایران و شکسته شدن اُبهت و قدرت آمریکا هستند.
انقلاب اسلامی یک الگوی قابل توسعه به کشورها
وی خاطرنشان کرد: موشک باران پایگاه عین الاسد توسط سپاه ایران و بسیاری از مواضع در مقابل دشمن، باعث شد که نگاه مردم دنیا به ایران و انقلاب اسلامی که محدود در مرزهای ما نیست به‌‌عنوان یک الگوی موفق قابل توسعه در نظر گرفته شود.
حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده تصریح کرد: بسیاری از مردم جهان با حسرت به ما می‌گویند ای‌ کاش در ایران متولد شده بودیم و تحت حکومت ولی‌فقیه رشد می‌کردیم. ولی‌فقیه در ایران یک نعمت بزرگ است که گاهی اوقات ممکن است ما که در ایران هستیم و به‌اصطلاح در کنار آب قرار داریم قدر این نعمت را ندانیم.
هویت انقلاب را بفهمیم و ترویج دهیم
وی در ادامه با اشاره به چگونگی انتقال ارزش های فرهنگی انقلاب به مخاطبان در کنار آماج حملات فکری و فرهنگی دشمنان، گفت:اگر هویت انقلاب را درست بفهمیم و به‌درستی در بین خودمان ترویج دهیم بسیاری از شبهات جواب داده خواهد شد.  انقلاب اسلامی انحصار مردم ایران نیست بلکه یک انقلاب جهانی برای مستضعفان جهان است. ما در انقلاب اسلامی قرار است دنیا و آخرت را آباد کنیم؛ آباد کردن آخرت در راستای آباد کردن دنیای مؤمنان است.  آخرت به‌ معنای کنار گذاشتن دنیا نیست بلکه آخرت انعکاسی از زندگی مؤمنانه‌ی دنیا است.
جهاد؛ آرامش و امنیت برای کشور می‌آورد
 این مبلغ حوزه علمیه ادامه داد: اگر کسی مؤمن بود و اگر حجاب و قوانین اسلامی اجرا شود دنیای انسان هم ساخته می شود و منافع ، امنیت، نظم و آرامش هم بهتر می شود. باید توجه داشته باشیم جهاد؛ آرامش و امنیت برای کشور می‌آورد و ترسو و بزدل بودن سایه جنگ را بر سر دشمن مسلط می‌کند و باعث طمع دشمن می شود.
وی افزود: کلمبیا یکی از کشورهایی است که تجارت آزاد با آمریکا دارد اما وضعیت اقتصاد آن از بدترین کشورهای اقتصادی دنیا است و فقر و گرسنگی در آنجا بیداد می کند. مصر نیز با همه وادادگی در جلوی اسرائیل و آمریکا وضعیت اقتصادی خوبی ندارد، حتی نخبگان مصری درباره ولایت فقیه مقاله‌های زیادی می‌نویسند زیرا ولایت فقیه و یک فرد صالح، باتقوا و شجاع عالم می‌تواند دنیا و آخرت مردم را باهم تأمین کند.
حجت‌الاسلام محسن مجتهدزاده ادامه داد: تربیت غلط دوره پهلوی و قبل از آن به مردم این‌گونه تحمیل کردند که مردم ایران باید محدود در مرزهای خودشان زندگی کنند درحالی‌که آمریکایی‌ها و غربی‌ها پذیرفته‌اند باید برای حفظ منافع آمریکا در خارج از مرزها توانمند و قدرتمند باشند اما متأسفانه در کشور ایران برخی افراد شعار مسخره ، احمقانه و تحقیرکننده "نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران" را سر می دهند.



منافع ایران با حضور قدرتمندانه در کل دنیا تأمین می‌شود
وی تاکید کرد: منافع ایران زمانی تأمین می‌شود که در کل دنیا حضور قدرتمندانه داشته باشد ولی اگر بزدلانه خود را در مرز ایران محدود کنیم در همین مرز توسط دشمن خفه می‌شویم.
این استاد زبان اسپانیولی در ادامه با اشاره به بازتاب دستاوردهای انقلاب و قدرت ایران در کشورهای آمریکای لاتین، گفت: حضور ایران ازلحاظ مادی در مقابله با آمریکا در جهان بسیار محدود است و قابل محاسبه نیست اما بااین‌وجود از لحاظ معنوی نیز با هیچ کجای جهان قابل قیاس نیست.
نفوذ ایران در دنیا، یک نفوذ معنوی، عمیق و استراتژیک است
 وی ادامه داد: نماینده از سازمان سیاه در "پرو" هم از افرادی که در "پرو" مقلد امام خامنه‌ای هستند نیز متعجب است و می‌گوید چرا ایران باید در دورترین نقاط جهان که هیچ توقعی نیست نفوذ داشته باشد؟ بنابراین از آنجا که همه این‌ها حسابگر مادی هستند ، هراندازه هم حساب کنند نمی‌توانند بفهمند که نفوذ ایران، یک نفوذ معنوی، عمیق و استراتژیک است.
وی افزود: نماینده سازمان "سی آی ای" وقتی در خصوص یکی از سخنرانی‌های بنده در دانشگاهی در کلمبیا گزارش می داد، در پایین این سخنرانی نوشت شیخ ایرانی در حال شستشوی مغزی جوانان نسبت به انقلاب ایران است. وی ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید چرا باید در آمریکای لاتین گروه‌هایی شکل بگیرند که عاشق رهبر انقلاب هستند.


گفتگو از حسین حیدری
انتهای پیام/160



http://qomefarda.ir/31283
اخبار مرتبط

نظرات شما