آیت‌الله اراکی:

نباید اجازه انحصارگرایی در کشور داده شود / قانون تعاونی‌ها باید اصلاح شود

عضو خبرگان رهبری با بیان این که انحصارگرایی بزرگ‌ترین ضربه را به کشور وارد می‌کند، گفت: نباید اجازه انحصارگرایی در کشور داده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  آیت‌الله محسن اراکی بعدازظهر امروز در دیدار با مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت و جایگاه تعاونی‌ها در رشد و شکوفایی کشور اظهار داشت: تجربه نشان داده که برخی از تعاونی‌ها عملکرد بسیار درخشان و خوبی داشته‌اند و می‌توان از این تجربیات بهره برد.
وی با انتقاد از قانون فعلی تعاونی‌ها بیان داشت: قانون تعاونی‌ها نیازمند بازنگری است چرا که قوانین برای سد راه مردم تدوین نمی‌شود بلکه قانون برای نظم بخشیدن و حل کردن مشکل مردم است.
اراکی ابراز داشت: قانون‌ها نباید قطور و بزرگ باشد بلکه باید ساده و روان باشد که همه مردم بفهمند که قانون چه می‌گوید.
وی در ادامه به موضوع انحصارگرایی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در اسلام انحصار وجود ندارد و نباید اجازه انحصار در کشور داده شود حتی در زمینه واردات و صادرات نباید انحصار باشد اما کنترل و نظارت باید وجود داشته باشد.
عضو خبرگان رهبری مقوله اشتغال را نیز مهم برشمرد و تصریح کرد: در اشتغال و بکار گیری نیز اولویت باید به سرپرست خانوارها داده شود و این افراد باید نسبت به سایر افراد اولویت داشته باشد.
وی تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از تعاونی‌ها همواره به‌عنوان یک اصل مهم باید در کشور نهادینه شود تا بتوان با فعال‌کردن تعاونی‌ها زمینه پیشرفت و توسعه کشور را فراهم کرد.
اراکی در پایان خاطرنشان کرد: فرصت‌های کار را رصد کنید و با تبدیل این فرصت‌ها به شغل برای بیکاران شغل ایجاد کنید

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/31286
اخبار مرتبط

نظرات شما