کارگاه آموزش عکاسی معماری در قم برگزار شد

کارگاه آموزشی «عکاسی معماری» به محوریت عکاسی از اماکن مذهبی با حضور استاد «سعید محمودی اَزناوه» برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، کارگاه آموزشی «عکاسی معماری» در دو نوبت صبح و عصر با حضور تعدادی از عکاسان عضو این انجمن و عکاسان آزاد برگزار شد که در نوبت صبح عکاسان با حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد اعظم و در نوبت عصر با حضور در مسجد امام حسن عسکری(ع)، از این اماکن مقدس عکاسی کردند.

همچنین کارگاه نظری در سالن حضرت خدیجه کبری(س) کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد که در این کارگاه استاد «ازناوه» به تشریح ویژگی‌های عکاسی در «معماری» از جمله در اماکن مذهبی پرداخت.

وی با بیان اینکه «نور» یکی از عوامل مهم در عکاسی است، گفت: در عکاسی معماری، مطالعه و شناخت از مکانی که می‌خواهیم عکاسی کنیم، اهمیت بسزایی دارد و نیز با بررسی‌های لازم، باید زمان مناسب را از لحاظ «نور» انتخاب کرد و حتی گاه لازم است تا در ساعت‌های مختلف از یک مکان عکاسی کرد.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اهمیت وجود ابزار و لوازم گوناگون و مورد نیاز در عکاسی معماری، «سه‌پایه» را جزو لاینفک در عکاسی معماری برشمرد.

ازناوه، «انتخاب زوایه مناسب»، «زمان مناسب» و «ثبت مناسب سوژه» را از جمله نکاتی دانست که باید در عکاسی معماری به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: در عکاسی معماری، علاوه بر نماهای کلی و نشان دادن موقعیت مکانی سوژه معماری، باید به جزییات آن معماری نیز توجه شود.

این مدرس دانشگاه همچنین در این کارگاه، تعدادی از عکس‌های خود را در رابطه با معماری از نقاط گوناگون در زمان‌های مختلف برای شرکت‌کنندگان به نمایش گذاشت و توضیحاتی را درباره آنان بیان کرد.

امیر حسامی‌نژاد دبیر کمیته عکاسان خبری انجمن عکاسان استان قم در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی در گفت‌وگویی، ضمن تشکر از همراهی استاد «ازناوه» با عکاسان جویای نام استان قم گفت: استاد «ازناوه» یکی از بزرگ‌ترین عکاسان کشور است که با چاپ بیش از ۴۰ جلد کتاب عکس انفرادی و برپایی ۴۵ نمایشگاه عکس در جهان؛ می‌تواند برای نسل جوان الگوی مناسبی باشد و سعی داریم، برای پیشبرد اهداف این کمیته از حضور بزرگان عکاسی در قم استفاده کنیم.

وی همچنین ضمن تشکر از مشارکت سازمان میراث فرهنگی در برگزاری هر چه بهتر این کارگاه عنوان داشت، همکاری ادارات و نهادهای مختلف می‌تواند در پیشبرد اهداف جامعه عکاسی خبری مثمر ثمر باشد

دبیر کمیته عکاسان خبری انجمن عکاسان استان قم با اشاره به اهمیت «آموزش» و «مطالعه» در رشد و بالندگی عکاسان، تأکید کرد: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با دعوت از استادان و پیشکسوتان و برگزاری کارگاه آموزشی در موضوع‌های گوناگون عکاسی، گامی در ارتقای عکاسان استان برداریم.


انتهای پیام/


منبع:انجمن عکاسان قم
http://qomefarda.ir/31514
اخبار مرتبط

نظرات شما