دود چهارشنبه سوری در خیابان های قم بلند شد

با وجود اینکه بیش از دو هفته به چهارشنبه آخر سال باقی مانده بیش از یک هفته است که صدای مواد محترقه و دود ناشی از آن در شهر قم مشاهده می شود و مردم خواستار برخورد جدی دستگاه قضا با این افراد هنجار شکن هستند‌‌.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، چهارشنبه سوری رسم زیبای ایران باستان سال ها است که تبدیل یک میدان جنگ خود به خود شده و آسیب آن دامن گناهکار و بی گناه را می گیرد گناهکاری که با وجود همه هشدارهای و درخواست ها بدون توجه به تبعات آن مواد محترقه گرفته و به جان شهر می افتند و بی گناهانی که با وجود رعایت همه هشدارهای گرفتار خودخواهی آنهایی می شوند که مواد محترقه را در شهر و میان مردم برای شادی زودگذر چندثانیه ای رها می کنند.

با وجود اینکه بیش از دو هفته به چهارشنبه سوری باقی مانده است اما صدای ترقه و بمب های دستی و دود و صدای ناشی از آنها بیشتر از یک هفته است که در قم به گوش می رسد. 

ابوالفضل یک شهروند قمی در این زمینه می گوید من ساکن محله شیخ آباد حکمت جنوبی هستم چند روزی است که افرادی در این منطقه به طور وسیعی از مواد محترقه استفاده می کنند و امنیت را سلب می کنند، از شهروندان و از مسئولین امنیتی ، قضایی انتظامی استان خواهشمندم با فروشندگان و استفاده کنندگان مواد محترقه در هر سن و سال و جنسیتی که هستند ، بشدت و قاطعانه برخورد کنند.

سال هاست که همه اقشار از نیروهای آتش نشانی گرفته تا عوامل اورژانس و نیروی انتظامی، هنرمندان، ورزشکاران و....در این مسیله اشتراک نظر دارند و از مردم و خانواده ها می خواهند که در شب چهارشنبه سوری جان خود و دیگران را به خطر نیندازند این یعنی به اندازه کافی فرهنگ سازی شده است و کسانی که دست به این اقدامات خطرناک در چهارشنبه آخر سال می زنند فقط باید با چوب قانون تنبیه شوند.

تصاویر مربوط به چهارشنبه سوری سال های قبل در قم است


با توجه به اینکه چهارشنبه آخر سال با ایام نیمه شعبان مصادف شده است و قم شاهد حضور زائران و مسافران زیادی برای حضور در مسجد مقدس جمکران است و به تبع آن نیروهای امدادی از جمله آتش نشانی و خدمات ایمنی و نیروهای اورژانس قم به شدت درگیر تامین ایمنی و امنیت در سطح قم و مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران هستند استفاده از مواد محترقه و ایجاد جو خطرناک در شهر باعث رنج بیشتر به این نیروهای امدادی است.


متاسفانه در سال های گذشته شاهد بودیم که افرادی که از مواد محترقه در چهار شنبه آخر سال استفاده می کنند حتی به نیروهای امدادی نیز رحم نمی کنند و خودروهای آتش نشانی و اورژانس را مورد حمله قرار می دهند.


آتش نشان های که جان خود را کف دست گرفته اند تا افرادی را که به علت خودخواهی دیگران آسیب می بینند و نیازمند کمک هستند و افرادی که برای شادی دروغین به خودشان آسیب می زنند را نجات دهند شایسته دست بوسی هستند نه مصدوم کردنشان به دست خودمان.


این خودروهای آسیب دیده از پول بیت المال و از جیب خود مردم هزینه شده است آسیب رساندن به خودروهای آتش نشانی و امدادی اقدام بسیار ناپسندی است که هیچ توجیهی ندارد.

به نظر تنها راه مقابله با این افراد هنجار شکن برخورد شدید قضایی و رسانه ای کردن این برخوردها است که مطمعنا مورد تایید مردم نیز خواهد بود.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/31901
اخبار مرتبط

نظرات شما