اندر احوالات حمایت‌های صندوق هنر از خبرنگاران؛

بخوانید ۷ خان رستم؛ بدانید ۷۰ خان را باید رد کنید! / تکریم نخواستیم، تحقیر نکنید

حمایت از اصحاب رسانه این روزها تنها در تیترهای سایت صندوق هنر دیده می‌شود و در عمل راهی درازی در پیش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و اصحاب رسانه همواره یکی از مواردی بوده که در برنامه‌های وزرای فرهنگ و ارشاد بوده اما در عمل اتفاق چندانی رخ نداده موضوعی که در دولت سیزدهم و مدیریت وزیر ارشاد فعلی نیز در حال رخ دادن است البته این بار باوجود اعلام رسمی وزیر خبری از این حمایت‌ها نیست.

درحالی‌که بر اساس گفته‌های اسماعیلی وزیر ارشاد قرار بود به‌تمامی اعضای عضو صندوق هنر وام‌های ۸ میلیونی داده شود نحوه اخذ این وام حداقلی که شاید نام بردن از آن‌هم در این وضعیت اقتصادی خجالت‌آور باشد در نوع خود جالب است.

بر اساس اعلام صندوق هنر خبرنگاران باید نامه معرفی از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد دریافت و به صندوق هنر ارائه کنند حال بگذریم که هر دو معاونت برای وزارت ارشاد بود و بالاتر از آن حتی عضویت در صندوق هنر هم برای آقایان ملاک نیست و باید این نامه اخذ شود.

برای دریافت معرفی‌نامه از معاونت مطبوعاتی هم که با داستان‌های متفاوتی روبرو هستیم نکته اول باید نامه‌ای به این معاونت ارسال شود و بعد از ده‌ها شما بخوانید صدبار تماس آن‌هم یک هفته الی ۱۰ روز اگر دوستان این معاونت زحمت پاسخ به این تماس‌ها را بدهند شماره نامه معرفی‌نامه را بگیرید و بعد نوبت خان بعدی می‌رسد. (این روند حداقل برای ۵ نفر از خبرنگاران طی شده دقیقاً به همین شکل)

حالا نوبت تماس با صندوق هنر است که خدا رو شکر اینجا حداقل با نیم ساعت ماندن پشت خط می‌توانید با کارشناس صحبت کنیم اما جواب این کارشناس برای وام ۸ میلیونی با ۲۰ روز پیگیری مداوم این‌گونه است: با شما تماس می‌گیرند یا پیامک ارسال می‌شود، وقتی مدت‌زمان این انتظار را می‌پرسیم با این جواب مواجه می‌شویم ۱ شاید ۳ ماه و شاید یک سال بعد.

شاید وام اصحاب رسانه به‌جای ۷ صفر ۱۰ صفر دارد و ما اطلاع نداریم که باید یک سال منتظر بمانیم، حال بگذریم که نگارنده بیش از ۲۰ روز است که از سوی معاونت مطبوعاتی معرفی‌شده و هنوز خبری از این پیامک و تماس نیست.

حال این روند و درد و دل را در مقابل این تیتر " از ارائه تسهیلات و بسته‌های حمایتی تا تدوین بیمه بیکاری هنرمندان/ تأکید بر تقویت اقتصاد هنر

" که از سخنان سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر دیروز در سایت صندوق هنر منتشرشده است، بگذارید و خودتان قضاوت کنید.

نگارنده به‌عنوان عضو کوچکی از اصحاب رسانه عاجزانه از وزیر محترم تقاضا دارم که به این تحقیر پایان دهد و با شعار به حل مشکلات اصحاب رسانه نپردازد و حداقل با این روندهای پیچیده خبرنگاران را تحقیر نکند.

در پایان باید به این مهم هم اشاره‌کنم که ضعف خانه‌های مطبوعات نه در قم در کل کشور عامل دیگری است که موجب شده است این‌گونه با خبرنگاران برخورد شود.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/31989
اخبار مرتبط

نظرات شما