مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قم:

اولویت اول در نیروهای جهادی خودسازی است/ حضور نوروزی جهادگران استان قم در ۹استان کشور

مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قم گفت: در نوروز ۱۴۰۱ جهادگران استان قم با حضور در ۹ استان از جمله استان‌های هرمزگان، لرستان، کرمان ، کردستان، ایلام و خوزستان مشغول فعالیت خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی اخلاصمند  در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت های جهادی جهادگران استان قم، اظهار داشت: کار جهادی فعالیتی برخواسته از ایمان و اشتیاق جوانان برای خدمت به مردم است.
وی ادامه داد:نیروهای جهادی به صورت خودجوش و مردمی کارهای اجتماعی روی زمین مانده‌ را در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهند.
مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قم با اشاره به اینکه محرومیت‌ها حتماً نداشتن آب، جاده و مدرسه نیست، گفت: بلکه نیروهای جهادی در مسائل و مشکلات روز مردم که توانایی رفع آن‌ را ندارند، ورود می‌کنند و نقش واسطه و تسهیل‌گری را انجام می‌دهند.
اولویت اول در نیروهای جهادی خودسازی است
وی خاطرنشان کرد: ارزش‌ و اهمیت ویژه کار جهادی در اخلاص، دیده نشدن، خدمت به محرومین و خودسازی در کار است؛ خودسازی در نیروهای جهادی اولویت اول است.
ثبت 630گروه جهادی از قم در سامانه اطلس
اخلاصمند با اشاره به تعداد گروه های جهادی استان، گفت: در حال حاضر ۶۳۰ گروه جهادی از استان قم در سامانه اطلس ثبت شده است که بیش از ۵۰ درصد این گروه‌ها در طول سال فعال هستند.
وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی استان قم در زمینه‌های مختلف فنی و عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، سلامت و درمان، اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی و تعلیم و تربیت و همچنین در حوزه های کشاورزی و دامپروری، مشاوره حقوقی، آسیب‌های اجتماعی اعم از فعالیت در زندان‌ها، حاشیه شهر، مراکز اعتیاد و برخی از عرصه های دیگر مشغول فعالیت هستند.
50گروه جهادی متخصص دراستان فعال هستند
مدیر مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان قم با اشاره به گروه‌های تخصصی جهادی گفت: بالغ بر ۵۰ گروه جهادی متخصص در عرصه پزشکی، کشاورزی، دامپروری، رسانه‌، حقوقی و مشاوره، فنی و عمرانی فعالیت می‌کنند.
حضور نوروزی جهادگران استان قم در 9استان کشور
وی با بیان اینکه در نوروز امسال، ۳ قرارگاه و ۱۱ گروه جهادی در ۹ استان اردو دارند اظهار کرد: اولین قرارگاه حضرت معصومه (س) با حضور ۱۰۰ نیروی جهادی در بندر امام خمینی (ره) خوزستان برای ساخت منازل مسکونی برای محرومین تشکیل خواهد شد.
اخلاصمند اضافه کرد: دومین قرارگاه حضرت معصومه (س) در کوهدشت شمالی استان لرستان جهت ساخت ۲ مدرسه ابتدایی و برنامه‌های فرهنگی و پزشکی تشکیل خواهد شد که ۶۰ نفر به این منطقه اعزام خواهند شد.
 مدیر مرکز حرکت‌های جهادی استان گفت: قرارگاه جهادی عهد خدمت بسیج دانشجویی در هلیلان ایلام تشکیل می‌شود که حدود ۳۵۰ دانشجو در یک هفته مشغول فعالیت در زمینه ساخت سرویس بهداشتی، تعمیر منازل محرومین و آب‌رسانی فعالیت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: قرارگاه حضرت فاطمه زهرا (س) در قنوات و قمرود استان قم تشکیل خواهد شد که ۱۰۰ دانشجوی خواهر برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و پزشکی را برگزار خواهند کرد.
اخلاصمند در پایان یادآور شد: دیگر گروه‌های جهادی نیز در نوروز ۱۴۰۱ به استان‌های هرمزگان، لرستان، کرمان و کردستان اعزام می‌شوند که در کل تعداد نفرات اعزامی نوروز امسال برای فعالیت‌های جهادی به هزار نفر می‌رسد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/32077
اخبار مرتبط

نظرات شما