امام جمعه قم:

دولت و مجلس بر پایه شعار سال برنامه‌ریزی کنند/ دانش‌بنیان شدن اقتصاد سبب ماندگاری نخبگان علمی در کشور می‌شود

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه دانش‌بنیان شدن اقتصاد سبب ماندگاری نخبگان علمی در کشور می‌شود ، گفت: صنعت کشورمان باید دانش‌بنیان شود و با تکیه‌بر توان داخلی گام‌های مناسبی برداشته شود و بیکاری به حداقل برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های اولین نماز جمعه سال جدید که در مصلی قدس برگزار شد،با اشاره به دوستی بین مسلمانان اظهار داشت: دین اسلام بر این موضوع تأکید دارد که همه اقشار جامعه کار کنند و طبقات جامعه از یکدیگر جدا نشوند.

وی افزود: صفوف به‌هم‌پیوسته مسلمانان در نماز جماعت و حج و زیارت برای این است که رابطه عاطفی تقویت شود، کسی که توانایی مالی دارد نباید احساس کند تافته جدا بافته است بلکه خود را بنده خدا و یاور فقرا بداند.

 وحدت و رابطه دوستی مسلمانان مورد تأکید اسلام است 

امام‌جمعه قم بابیان اینکه حفظ و صیانت وحدت جامعه اسلامی مورد تأکید است و دین اسلام می‌خواهد رابطه مسلمانان بر اساس دوستی باشد، گفت: دین اسلام بر این موضوع تأکید دارد که علما نسبت به خلق خدا احترام گذاشته و با آن‌ها رابطه دوستی داشته باشند و علم و دانش را در خدمت جامعه قرار دهند و همچنین توده‌های جامعه با علما ارتباط داشته باشند.

وی تصریح کرد: فاصله طبقاتی در دین اسلام خلاف است همان‌طور که فاصله روحی میان توانمندان و مستمندان ناپسند است و دین اسلام بر لزوم ارتباط میان اقشار مختلف جامعه تأکید کرده است.

آیت‌الله اعرافی گفت: در میان همه مفاهیمی که امسال در شعار سال مورد تأکید قرار گرفت تولید دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اقتصاد و فعالیت‌های فرهنگی ما باید بر پایه‌های علمی استوار شود، برای تحقق این موضوع گام‌هایی برداشته‌شده ولی کافی نیست.

 دانش‌بنیان شدن اقتصاد سبب ماندگاری نخبگان علمی در کشور می‌شود 

وی بابیان اینکه دانش‌بنیان شدن اقتصاد سبب ماندگاری نخبگان علمی در کشور می‌شود، افزود: صنعت کشورمان باید دانش‌بنیان شود و با تکیه‌بر توان داخلی گام‌های مناسبی برداشته شود و بیکاری به حداقل برسد، پایه‌ریزی فناوری و برنامه‌ها برای حفظ استعدادهای برتر و نخبگان کشور باید مورد تأکید باشد و نباید یک نخبه از کشورمان خارج شود البته تحصیل در کشورهای دیگر برای پیشرفت ایرادی ندارد ولی استعدادهای برتر باید در ایران بمانند و کشورمان را به اوج اقتدار علمی برسانند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: مجلس و دولت و نهادهای گوناگون مفاهیم علمی شعار سال را موردتوجه و تحلیل قرار دهند و در آخر سال متوجه باشند که در این عرصه چه اقداماتی انجام داده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: وارد قرن 15 هجری شمسی می‌شویم، قرن 14 هجری شمسی در سه محور قابل‌توجه است، جهان در قرن گذشته پیشرفت‌های علمی و فناوری داشت و انسان با سرعت در بسیاری از عرصه‌های علمی پیشرفت کرد و همچنین بسیاری از کشورها در عقب‌ماندگی ماندند و جنگ و خونریزی ادامه داشت و انسان‌های بی‌گناه کشته شدند.

 آمریکا در بیش از 100 جنگ دنیا دخیل بوده است 

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه بیش از 100 جنگ در یک‌صد سال در دنیا برافروخته شد که آمریکا در اکثر آن‌ها دخیل بود، افزود: اشغال و غارت گری در قرن گذشته از جلوه‌های زشت بود، خوی استکباری در دنیا با روش‌های جدید قدرت پیدا کرد و در کنار پیشرفت‌ها این مفاسد وجود داشت.

 شکل‌گیری انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس بزرگ‌ترین افتخار قرن گذشته است 

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: بزرگ‌ترین افتخار قرن گذشته که قم قهرمان پیشگام آن بود شکل‌گیری انقلاب اسلامی  و همچنین پیروزی در دفاع مقدس و انواع پیشرفت‌هایی است که کشورمان آن را تجربه کرد.

آیت‌الله اعرافی گفت: دنیا بداند که از آغاز قرن جدید ایران به مسیر مهدوی خود ادامه خواهد داد و بر مشکلات پیروز خواهد شد و به فضل خدا ملت سرافراز ایران به سمت تمدن سازی بزرگ حرکت خواهد کرد و در مقابل دشمنان که زور می‌گویند خواهد ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن بداند که اگر پیرامون ما پایگاه‌های رژیم صهیونیستی ایجاد کنند هر جا که باشد نیروهای مسلح در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد و ایران اسلامی را امن نگاه خواهند داشت.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/32460
اخبار مرتبط

نظرات شما