بعد از اتمام زمان سه ماه برای تعیین تکلیف؛

فرودگاه همچنان در بلاتکلیفی/فرودگاه در پس وعده ها

بیش از سه ماه از سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به قم می گذرد و طبق وعده ای که قرار بود در سه ماه پروژه فرودگاه تعیین تکلیف شود هنوز خبری نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  دهم دی ماه سال گذشته بود که آیت الله رئیسی به همراه هیات همراه در سفری دو روزه به قم ضمن دیدار با مردم استان و  بازدید از پروژه های استان با مراجع تقلید هم دیدار و گفتگو کرد.
استان قم چندین پروژه بلاتکلیف دارد که منوریل، فرودگاه و مترو از مهمترین آنها می باشد. رئیس جمهور و هیئت همراه در این سفر از این پروژه ها بازید کردند. البته چند روز و شاید چند هفته قبل از سفر هیئت دولت به قم، نمایندگانی از سوی دولت با سفر به قم در خصوص پروژه های استان مستنداتی را جمع آوری کرده بودند تا در روز سفر زمان کمتری در تعیین تکلیف پروژه ها نیمه کار و جدید صرف شود. ولی یکی از پروژه هایی که قصه درازی دارد پروژه فرودگاه است که کلنگ آن سال 89 بر زمین زده شده  اما در ادامه مسیر با مشکلات فراوانی روبرو شد و تبدیل شد به یکی از مطالبات مهم مردم استان که انتظار داشتند این مطالبه در سفر رئیس جمهور تعیین تکلیف شود.

مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت حل خواهد شد
 از همین رو آیت الله رئیسی ، رییس جمهور در یکی از جلسات خود با اشاره به وضعیت پروژه‌های نیمه تمام استان قم بیان کرد: برخی از پروژه‌های نیمه کاره در مقابل چشم مردم است، فرودگاه و سایر پروژه های نیمه تمام باید به سامان برسد، برنامه ای در نظر گرفتیم تا در زمان کوتاهی مشکل فرودگاه قم به نتیجه برسد.
در سفر هیئت دولت به قم 158 مصوبه به ثبت رسیده است که از این تعداد ۱۴۱ مصوبه منحصر به فرد و در حوزه‌های مختلف بود اما مردم منتظر اجرایی شدن مصوبات مربوط به پروژه های مهم استان بودو هستند.

فرودگاه تا ۳ ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود
همان طور که گفته  شد به ثمر ننشستن پروژه فرودگاه قم پس از گذشت ۱۰ سال از کلنگ زنی حکایتی بلند دارد، اما علیرغم استقبال عمومی، هزینه‌های سنگین صورت گرفته توسط سرمایه‌گذار خصوصی و قول‌های مساعد مدیران و مسئولین در دولت‌های مختلف،  این پروژه همچنان چشم‌انتظار یک تصمیم و اقدام جدی بود و مردم استان انتظار داشتند که تکلیف این پروژه در سفر رئیس جمهور به قم کامل مشخص شود ولی این گونه نبود و رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح فرودگاه قم ابراز داشت: در مورد فرودگاه یک کارگروهی را تعیین کردیم که ظرف مدت سه ماه از نظر فنی و اقتصادی در مورد این طرح تصمیم‌گیری شود و به فعالیتش در این استان ادامه بدهد.

همچنین طبق مطالبه اصحاب رسانه در خصوص پروژه فرودگاه بعد از سفر هیئت دولت به قم در نشست خبری، شاهچراغی استاندار قم گفت: اولویت دولت سیزدهم در سفر‌های استانی تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام است.
وی ابراز داشت: در سفر اخیر دولت به قم، مقرر شد پروژه مونوریل در مدت شش ماه و فرودگاه در مدت سه ماه در کارگرو‌های مشترک با حضور مسئولان کشوری و استان تعیین تکلیف شود.

حال که امروز بیش از سه ماه از آن تاریخ می گذرد هنوز خبری از تعیین تکلیف پروژه فرودگاه نیست و هیچ سخنی از سوی استاندار و معاونین او بعد از اتمام این زمان به میان نیامده است و انگار باید این وعده را هم  در کنار وعده مسئولان قبل قرار داد تا شاید برای این پروژه که مورد استقبال مراجع و مردم است در آینده تصمیمی جدی گرفته شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/32759
اخبار مرتبط

نظرات شما