تحولات سرزمین‌های اشغالی نقطه عطفی در مبارزه ملت فلسطین است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از شورای همانگی تبلیغات اسلامی، سومین جلسه ستاد انتفاضه و قدس با حضور رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای عضو این ستاد و «ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

رمضان شریف در ابتدای جلسه با اشاره به ماه مبارک رمضان و اوج گیری مبارزات ملت فلسطین در این ماه، گفت: وقوع تحولات بسیار مهم جاری در سرزمین‌های اشغالی را می توان نقطه عطفی در انتفاضه و مبارزه ملت فلسطین علیه رژیم جعلی ، کودک کش و موقت صهیونیستی توصیف کرد و این تحولات و تحرکات میدانی، راهپیمایی روز قدس امسال را از اهمیت زیادی برخوردار کرده است.

وی با اشاره به مبارزات معنادار مردم فلسطین در ماه‌های اخیر و شرایط نظامی و امنیتی متفاوتی که در کل سرزمین های اشغالی پدید آمده است اظهار داشت: صهیونیست‌ها همواره تلاش داشتند، موضوع مقابله نظامی و مقاومت را به لحاظ جغرافیایی به نوار غزه محدود کنند، اما اکنون این مقاومت و مقابله به کرانه باختری و کل سرزمین های اشغالی تسری پیدا کرده و در حال گسترش است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، یک منطق و نگاه دینی، انسانی و حقوق بشری به موضوع فلسطین و مساله حمایت از مردم مظلوم آن دارد و این موضع ثابت و همیشگی است.

رمضان شریف ادامه داد: روز قدس هرسال به عنوان روزی که پرونده جنایت و اشغالگری رژیم موقت و رو به زوال صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و تعدی به مسجدالاقصی به عنوان قبله اول مسلمین، مورد بازخوانی و در معرض افکار عمومی جهانیان قرار می‌گیرد از اهمیت و حساسیت تعیین کننده‌ای برخوردار است و راهپیمایی روز قدس، تاثیر راهبردی قابل توجهی در روند انتفاضه مقدس و روحیه بخشی به مبارزان فلسطینی خواهد داشت.

وی افزود: خوشبختانه هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوهتر راهپیمایی روز قدس صورت گرفته و امسال علاوه بر مراسم میدانی، برنامه‌های منسجمی در فضای‌مجازی و رسانه‌ای داریم.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس ضورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دو سال گذشته راهپیمایی روز قدس تحت تاثیر شرایط کرونایی کشور و پروتکل ها و دستورالعمل بهداشتی به صورت موتوری و خودرویی برگزار شد، امسال به توفیق الهی شاهدحضور پرشور و شاداب مردمی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس خواهیم بود و شرایط و بسترها برای برگزاری گسترده این مراسم در فضای باز وجود دارد.

در ابتدای این نشست ابوشریف، نماینده جنبش اسلامی فلسطین در جمهوری اسلامی ایران با ارائه تحلیلی از شرایط‌ و وضعیت امروز فلسطین گفت: مسئله اساسی در موضوع فلسطینِ امروز موضوع «قدس» شریف است.

وی افزود: صهیونیست‌ها در طراحی جدید خود راهبرد و سیاست گام به گام را پیش گرفته‌اند و با زمان بندی حضور شهرک‌نشینان و مسلمانان فلسطین سعی در حضور دائمی خود دارند.

نماینده جنبش اسلامی فلسطین در ایران تاکید کرد: متاسفانه برخی کشورهای عربی نیز مسئله بازسازی غزه را منوط به آرام کردن شرایط در قدس کرده‌اند ولی با وجود فشارهای صهیونیست‌ها و حکومت خودگردان بحمدالله مردم در صحنه حاضر شدند و شرایط را به صورتی رقم زدند که رژیم صهیونیستی علاوه بر برداشتن شروط خود به واسطه‌هایی برای پایان دادن اتفاقات قدس متوسل شدند.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33002
اخبار مرتبط

نظرات شما