رئیس بنیاد نخبگان قم :

ارتباط جامعه نخبگانی با دستگاه ها تخصصی و مسئله محور است

رئیس بنیاد نخبگان قم با اشاره به اینکه امسال حل مشکلات فنی و صنعتی استان در دستور کار بنیاد نخبگان استان قرار دارد، گفت: ارتباط جامعه نخبگانی با دستگاه ها تخصصی و مسئله محور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدحسین ظریفیان عصر امروز در نشست خبری خود به مناسبت دوازدهمین سالروز افتتاح بنیاد نخبگان استان به افتتاح این بنیاد در سال 89 اشاره کرد و اظهار داشت: ششمین بنیاد استانی که در کشور تاسیس شد بنیاد نخبگان استان قم بود.
وی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان در سال 1383 به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد و به تدریج هم بنیاد های استانی تاسیس شد.
رئیس بنیاد نخبگان قم با اشاره به عملکرد سال گذشته بنیاد، افزود: در سال ۱۴۰۰ از نخبگان خانواده‌های شاهد و ایثارگر، برگزیدگان کنکور سراسری و المپیاد‌های دانش آموزی، مرحوم حجت الاسلام دکتر موسویان و استاد علی اصغر فقیهی تجلیل شد. 

وی ادامه داد: در برنامه‌های فرهنگی معرفتی محور‌های دیگری از جمله گام دوم انقلاب، شناخت جریان‌های انحرافی و عرفان‌های نوظهور را نیز داشته‌ایم.

ظریفیان خاطرنشان کرد: کلان حرکت و برنامه بنیاد در سطح ملی و استان قم ناظر به رویکرد تقویت هویت اسلامی و ایرانی جامعه نخبگانی است.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف بسیار مهم و حیاتی بنیاد نخبگان شناسایی و شناساندن جامعه نخبگان به مردم و حوزه‌های مختلف کاری است گفت: در این مسیر دستگاه‌های مختلف از جمله رسانه‌ها باید کمک کار ما در این امر باشند.
رئیس بنیاد نخبگان قم تصریح کرد: بنیاد نخبگان باید ارتباط خود با رسانه‌های استان را تقویت کند و بین رسانه‌ها و بنیاد نخبگان یک ارتباط دو طرفه برقرار شود و رسانه‌ها به دلیل ارتباط با اقشار مختلف می‌توانند در شناسایی نخبگان کمک حال بنیاد باشند.
وی با اشاره به اینکه باید ارتباط با دستگاه به صورت تخصصی و مسئله محور باشد، گفت: ارائه تسهیلات به نخبگان در قالب طرح‌هایی ارائه شده که این طرح‌ها، طرح شهید وزوایی در قالب شناسایی و حمایت از دانشجویان مستعد، طرح شهید احمدی روشن در حمایت از هسته‌های دانشجویی مسئله محور زیر نظر استاد خبره، طرح شهید بابایی که توسعه رویداد‌های رقابتی محور جهت ترغیب و ایجاد نشاط در دانشجویان و آشنایی آن‌ها با مسائل کشور، طرح شهید تهرانی‌مقدم در جهت شرایط جذب دانش‌آموختگان برتر در مراکز صنعتی و فناورانه، طرح شهید احدی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بدون شرکت در آزمون سراسری، طرح شهید صیاد شیرازی جهت انجام طرح‌های پژوهشی جایگزین خدمت، طرح شهید رهنمون جهت ارائه تسهیلات فرهنگی رفاهی، طرح شهید دکتر چمران جهت استفاده دانش آموختگان برتر از دوره پسا دکترا، طرح شهید دکتر شهریاری جهت کمک به جذب دانش آموختگان مقطع دکتری برای جذب در موسسات علمی و طرح شهید کاظمی آشتیانی جهت حمایت از استادیاران جوان از جمله این طرح‌ها می‌باشند که نخبگان می‌توانند با حضور در این طرح‌ها تسهیلات از بنیاد نخبگان دریافت کنند.
رئیس بنیاد نخبگان قم با اشاره به فعالیت 21هسته پژوهشی مسئله محور گفت:امسال مسئله های فنی و صنعتی استان در دستور کار بنیاد نخبگان استان است.

وی در پایان گفت: بنیاد نخبگان در سال ۱۴۰۱ برنامه‌های مختلفی دارد که اولین جشنواره نخبگان و اشتغال دانشجویی، جذب و اشتغال نخبگان استان در استان، راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی نخبگان و تاسیس و راه‌اندازی خانه‌های خلاقیت و نوآوری نخبگان استان از جمله آن برنامه‌ها می‌باشد.

ظریفیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۴۰ نفر نخبه از بنیاد نخبگان استان خدمات و تسهیلات دریافت می‌کنند، عنوان کرد: از ابتدای تاسیس بیش از 800نفر از نخبگان و استعداد های برتر استان از بنیاد نخبگان استان خدمات دریافت کرده اند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/33148
اخبار مرتبط

نظرات شما