رئیس قوه قضائیه:

دست متجاوزان به حقوق مردم باید کوتاه شود /برخی مسائل و مباحثی در قم شایسته این استان نیست

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه برخی مسائل و مباحثی در قم شایسته این استان نیست و باید اصلاح شود، گفت: دست متجاوزان به حقوق مردم باید کوتاه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در دیدار با جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان قم که در سالن همایش‌های مجتمع معصومیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه همه باید در مسیر خدمت به مردم از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم، اظهار کرد: مشکلات و گرفتاری‌ها وجود دارد اما امید مردم به قوه قضاییه بیشتر از گذشته است که این دستاورد مرهون زحمات همکارانم در قوه قضاییه است و باید قدردان آن باشیم.
وی بر لزوم افزایش اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش جرائم تاکید کرد و گفت: راه حل اساسی رفع مشکلات قضایی در سطح کشور؛ کاهش ورودی پرونده های قضایی است یعنی اگر آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش یابد میزان جرائم نیز کاهش خواهد یافت.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه بیکاری، فقر و معضلاتی از این قبیل از عوامل مهم در افزایش پرونده های ورودی به قوه قضاییه است، ادامه داد: در این حوزه باید دستگاه های متولی به دنبال کاهش این مشکلات و بهبود وضع عمومی باشند.
وی اضافه کرد: یکی از مولفه های مهم قوه قضاییه در بکارگیری قضات و کارکنان جدید، هدایت و استفاده حداکثری از ظرفیت و استعدادهای ذاتی این افراد برای افزایش بهره وری و کارآیی دستگاه قضا می باشد.
محسنی اژه ای با بیان اینکه ایران با وجود تحریم های سنگین دشمنان روند رو به رشد و پیشرفتی را دنبال می کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل جدید گرانی و تورم برخاسته از تحولات اخیر در سطح جهان بوده و صرفا اختصاص به ایران ندارد و این مشکلات دامن کشورهایی را گرفته که هیچوقت محدودیت های ایران را نداشته اند.
وی گفت: در دوره جدید قوه قضاییه صدها هکتار از زمین های واگذار شده به نهادها و ارگان ها با همت نهاد قضایی به دولت و مردم بازگردانده شده است.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به مشکلات اقتصادی کارکنان و قضات کشور افزود: در طول ۴ دهه گذشته هیچ وقت مانند دوران کنونی برای رفع مشکلات معیشتی کارکنان قضایی کشور تلاش نشده است و در هیج زمانی برای حل مشکلات قضات و کارکنان قضایی همکاری و تعامل دوجانبه با مجلس شورای اسلامی شکل نگرفته بود.
وی تصریح کرد: قم چندسال گذشته بدلیل موقعیت مواصلاتی خود بارانداز موادمخدر در کشور بود که با تلاش های مسئولان قضایی و برخوردهای قاطعانه این استان هم اکنون این وضعیت مدیریت شده است.
محسنی اژه ای بیان کرد: برخی مسائل و مباحثی در قم وجود دارد که شایسته این استان نیست و لازم است تا این مباحث با همت، تعامل و همراهی دستگاه های متولی به سرانجام برسد.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی حاکم بر جامعه گفت: بدلیل شرایط معیشتی و کم تحملی برخی افراد مسوولان قضایی اصل سعه صدر، صبر و تحمل را در دستور کار خود قرار دهند و از طرفی به نحوی تدبیر کنند تا دایره پرونده های ورودی کمتر و تا حد امکان مشکلات و معضلات ایجاد شده به نحو شایسته ای مدیریت و تدبیر شود.
رئیس قوه قضائیه درخاتمه عنوان کرد: امروز همه ما در هر نهاد و منصبی یک وظیفه الهی برای قطع کردن دست متجاوزان به حقوق مردم داریم و باید دست این افراد را از هر گونه سوء استفاده‌ای کوتاه کنیم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/34293
اخبار مرتبط

نظرات شما