رییس سازمان صنعت معدن و تجارت قم در گفتگو با قم فردا:

بازگشت ۳۷ واحد صنعتی راکد در قم به چرخه تولید

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان قم گفت: سال گذشته ۳۷ واحد صنعتی راکد و غیر فعال  در زمینه تولید  صنایع نساجی و ، غذایی و فلزی با اشتغال ۵۴۱ نفر و سرمایه ثابت ۳۲۷۴ میلیارد ریال فعال شده و به چرخه تولید بازگشته است.

​​​​اکبر ابدالی رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت : سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بلافاصله پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری و شعار سال جاری مبنی بر «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین»؛ کارگروهی متشکل از مدیران و کارشناسان حوزه های تخصصی در راستای بررسی و پایش وضعیت واحدهای صنعتی و معدنی استان از منظر نوآوری، تحقیق و توسعه و دانش بنیان شدن، ایجاد کرد.

 رییس سازمان صمت قم ادامه داد: عملکرد سازمان در سه بعد سازمانی، استانی و وزارتی رخ داد از جمله اقدامات سازمانی تشکیل کارگروه تولید دانش بنیان و انتخاب کارشناسان صاحب‌نظر از واحدهای تخصصی سازمان بعنوان اعضای کارگروه و صدور ابلاغ عضویت بود.


وی بیان داشت : همچنین تشکیل جلسه بررسی وضعیت شرکت های دانش بنیان در استان با حضور دکتر اخوان رئیس پارک علم و فناوری استان  و همکاران ایشان در خصوص برگزاری جلسات مستمر با شرکت های دانش بنیان استان جهت رسیدگی به مسائل و مشکلات موجود که بسیار راهگشا خواهد بود.


ابدالی افزود: جلسه هم اندیشی تولید دانش بنیان با کارشناسان معاونت صنعتی و معدنی سازمان و دکتر باباخان مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان البرز، جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان دارای مجوز از سازمان صمت قم با حضور مدیران عامل شرکت های دانش بنیان که منجر به احصای مشکلات موجود در واحدهای مذکور گردید و لیست مسائل به وزارت متبوع و اداره کل بازرسی استان و سایر ارگانهای ذیربط از دیگر اقدامات سازمان صمت در سه ماه نخست سال جاری بود.


ابدالی تصریح کرد: تشکیل جلسه هم اندیشی سازمان صمت و دانشگاه آزاد قم با موضوع ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت در راستای تحقق شعار سال، تبیین قانون جهش تولید دانش بنیان در شورای معاونین سازمان و تعیین واحدهای مسئول در خصوص بندها و مصوبات قانون مذکور، مکاتبه با اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و شرکت شهرکهای صنعتی استان در خصوص ارسال برنامه های عملیاتی و اجرایی تولید دانش بنیان از دیگر اقدامات سازمانی بود که انجام شد.


وی گفت : از جمله اقدامات استانی نیز عضویت و حضور در اولین کارگروه تولید دانش بنیان استانداری قم با حضور استاندار محترم و معاونین وی در راستای ارائه برنامه های عملیاتی تولید دانش  بنیان و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی استان، برگزاری جلسه کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان با حضور آقای طالبی بازرس کل استان و تعدادی از سر بازرسین و  دکتر شیرمحمدی سرپرست محترم دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بود.


وی گفت؛ برگزاری جلسه کارگروه حمایت از شرکت های دانش بنیان در بنیاد نخبگان استان با حضور کارشناسان و سر بازرسین اداره کل بازرسی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان، برگزاری تور صنعتی رهیان پیشرفت ویژه دانشجویان دانشگاه صنعتی قم و حمایت از نوآوری های مرتبط با زنجیره ارزش فرش دستباف و شناسنامه دار شدن فرشهای دستباف ایران از جمله اقدامات سه ماه نخست سال جاری در راستای تحقق شعار سال بود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان افزود: سال گذشته نیز ۳۷ واحد صنعتی راکد و غیر فعال  در زمینه تولید  صنایع نساجی و ، غذایی و فلزی با اشتغال ۵۴۱ نفر و سرمایه ثابت ۳۲۷۴ میلیارد ریال فعال شده و به چرخه تولید بازگشته است.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/34798
اخبار مرتبط

نظرات شما