برخی دشمنان با سوء استفاده از حوادث اخیر زمینه را برای حمله تروریستی داعش فراهم کردند

امیرعبداللهیان گفت: برخی دشمنان با سوء استفاده از حوادث اخیر به ایجاد ناامنی در ایران اقدام و زمینه را برای حمله تروریستی داعش فراهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسین  امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر دوشنبه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ترکیه درباره مهمترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این گفتگو روز ملی ترکیه را تبریک گفت.

وی با اشاره به وقوع حادثه در یکی از معادن ترکیه که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور شد، ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت ترکیه، برای مجروحان این حادثه آرزوی شفای عاجل کرد.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از ابراز همدردی وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص حمله تروریستی در شیراز تأکید کرد، در هفته‌های اخیر برخی از دشمنان ما تلاش کرده‌اند تا با سوء استفاده از حوادث اخیر، به ایجاد ناامنی و بی ثباتی در ایران اقدام و زمینه را برای حمله تروریستی داعش فراهم کنند.

وی اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران تاکنون بار‌ها شاهد چنین توطئه‌هایی علیه ایران بوده و به حول و قوه الهی همیشه هم سربلند از آن‌ها عبور کرده است.

مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگو ضمن سپاس از پیام تبریک روز ملی ترکیه، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه تنها دو کشور همسایه نیستند، بلکه دو کشور برادر هستند که در روز‌های بد و خوب همیشه در کنار یکدیگر بوده‌اند.

وزیر امور خارجه ترکیه با محکوم کردن حادثه تروریستی شیراز، بار دیگر مراتب تسلیت خود و دولت و مردم ترکیه را ابراز داشت و تأکید کرد: ما همیشه برای مبارزه با تروریسم در کنار ایران بوده و خواهیم بود.

چاوش اوغلو همچنین بار دیگر از روند گفتگو‌ها میان ایران و جمهوری آذربایجان استقبال و تأکید کرد هر دو کشور از دوستان ترکیه هستند و دوستی میان این دو کشور باعث خوشنودی ما است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/37604
اخبار مرتبط

نظرات شما