امام جمعه قم:

دهه فجر بستر ساز دولت کریمه جهانی امام مهدی (عج) است

خطیب جمعه قم گفت: ۲۲ بهمن روز استقلال مردم ایران، آزادی از یوق استبداد و استعمار و تحقق حاکمیت مردمی بر پایه ارزش های الهی در جهت پیشرفت و عدالت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه اول نماز جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ در مصلی قدس قم با اشاره به آیه ۶۳ سوره توبه اظهار داشت: خداوند در این آیه می‌فرماید: «أَلَمْ یَعْلَمُوا أَنَّهُ مَنْ یُحَادِدِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَأَنَّ لَهُ نَارَ جَهَنَّمَ خَالِدًا فِیهَا ۚ ذَٰلِکَ الْخِزْیُ الْعَظِیمُ» آیا ندانسته‌اند که هر کس با خدا و رسولش به عداوت برخیزد آتش دوزخ کیفر دائمی اوست؟ و این به حقیقت ذلت و خواری بزرگ است.
وی با اشاره به اینکه رسوایی بزرگ برای کسی است که خودش را مسلمان بداند و اما به خاطر کفر باطنی و خیانت به مردم و نظام اسلامی در آتش بسوزد و خلاصی نداشته باشد، بیان داشت: این کیفر کسانی است که با خدا و رسولش دشمنی و آتش افروزی کردند.
خطیب جمعه قم عنوان داشت: حس اشرافی‌گری، دنیا خواهی و اعتماد و ارتباط با کافرین مانع تسلیم بودن منافقین در برابر خداوند، احکام الهی و پیامبر (ص) است.
وی با اشاره به اینکه منافقین برای اینکه عزت پیدا کنند زیر بار حق نمی‌رفتند و به سراغ دشمنان خدا رفتند عنوان داشت: خداوند در رابطه با این افراد می‌فرماید کسانی که کافران را به جای مومنان سرپرست می گرفتند آیا عزت را نزد مشرکین می‌خواستند؟ یقینا همه عزت و قدرت برای خداوند است.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب این رفتار را محاسبه اشتباه بیان کردند، گفت: خداوند در آیه ۶۳ سوره توبه می‌فرماید منافقین بدانند خداوند در قیامت به آن‌ها عذابی خوار کننده خواهند چشاند.
وی در ادامه بیان داشت: منافقین نمی‌دانند تسلیم شدن در برابر خداوند و خشوع در برابر حق، ذلت نیست و عین عزت است، منافقین با این اشتباه محاسباتی هم در دنیا و هم در آخرت خوار و ذلیل هستند.
آیت الله سعیدی  با اشاره به خداباوری مقدم بر خداگرایی است، تاکید کرد: در حوزه بندگی خداوند و تقوا، خداباوری و خدا گرایی داریم که خداباوری مقدم بر خداگرایی است؛ زیرا تا انسان خدا را باور نداشته باشد به خدا گرایش پیدا نمی‌کند، خداباوری و خداگرایی دو حقیقتی هستند که همه مسلمانان آن را ادعا می‌کنند، اما این دو باید در عرصه زندگی نمایان شود.
وی با اشاره به سالروز ۲۲ بهمن گفت: خدا را برای این نعمت بزرگ و آغاز حاکمیت الله در قرن حاضر که در امتداد ولایت رسول خدا (ص)، عید غدیر و ولایت امیرالمومنین(ع) است شکر می کنیم.
خطیب جمعه قم خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن روز استقلال مردم ایران، آزادی از یوق استبداد و استعمار و تحقق حاکمیت مردمی بر پایه ارزش های الهی در جهت پیشرفت و عدالت است.
وی با اشاره تاکید بر شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: دهه فجر آغاز انقلاب تمدنی و حیات طیبه و بستر ساز دولت کریمه جهانی امام مهدی (عج) است و راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز مظهر تاکید بر شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و نه شرقی نه غربی، حاکمیت اسلام و عدالت گستری، پیشرفت، نجات مستضعفان، ایستادگی در مقابل جبهه مستکبران و وحدت است.
تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فریضه ای سیاسی، عمل صالح، اقتدار آفرین، نشانه ایمان و جهاد و حضور ملت ایران در صحنه، دفاع از ولایت و تجدید بیعت با امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب است.
وی عنوان داشت: این حضور و حرکت مقتدرانه توطئه های پیچیده و ترکیبی دشمنان را از بین می برد و نشانه استحکام درونی و اعتماد متقابل به نظام است.
آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه دشمنان از راهپیمایی شما در هراس هستند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی هوایی گفتند در ۲۲ بهمن امسال مظهر حضور، عزت و اعتماد مردم به یکدیگر است و به همه مردم توصیه کردند که سعی کنند این راهپیمایی و روز بزرگ را مظهر وحدت ملی قرار بدهند و این پیام را به دشمنان برسانند که تلاش آن‌ها برای از بین بردن اتحاد ملی تلاش خنثی شده‌ای است.
وی اظهار داشت: دشمنان ملت ایران بدانند نمی‌توانند مرد را از نظام و یکدیگر جدا کنند، نظام را به مردم بدبین کنند و گروه های مردم را به جنگ با یکدیگر وادار کنند.
خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه هدف دشمن به زانو درآوردن نظام و انقلاب است اضافه کرد: راهبرد دشمن ایجاد اختلاف و بی اعتمادی است و ۴۴ سال است که دشمن بیهوده و کینه توزانه بر این طبل میزند و هر بار با شکست مواجه می شود و به حول قوه الهی این آرزو را به گور خواهد برد.
وی با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی مرزهای فکری و فرهنگی را در نوردیده است ادامه داد: در عرصه های بین الملل به مثابه یک ابرقدرت در برابر لیبرال دمکراسی و نظام سرمایه داری پیش می رود و تباهی فکری نظام سکولار را به چالش جدی کشانده است و نوید دهنده تمدنی برای نجات انسان معاصر بر پایه ایمان، عمل صالح و تواصی به حق در مقیاس جهانی و پافشاری بر باورهای اخلاقی در گسترده جهانی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این قرن به برکت انقلاب اسلامی شما ملت ایران، قرن ولایت و محمد و آل محمد است، اظهار داشت: ملت ما امروز در متن پیچ تاریخی تمدنی قرار گرفته است و به حول قوه الهی از این پیچ و خم‌ها عبور خواهد کرد و آینده روشن ملت ایران تضمین شده است و این انقلاب به دولت کریمه بقیه الله اعظم (عج) متصل خواهد گردید.
وی با اشاره به عفو گسترده رهبر معظم انقلاب که بر پایه رحمت و رفعت اسلامی بود تاکید کرد: شما جلوه این دولت کریمه در عفو گسترده رهبر معظم انقلاب که بر گرفته از سیره حکمرانی نبوی و علوی است مشاهده کردید، عفوی که بر پایه رحمت و رفعت اسلامی در جهت التیام زخم ها، جبران اشتباهات، بازسازی شخصیت مجرمان و بهرمندی از نیروی جوانان این مرز و بوم بود، به طوری که سجل کیفری هم ثبت نشد.
امام جمعه قم اضافه کرد: این عفو عمومی حکیمانه، کریمانه، پدرانه و در اوج اقتدار نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب در ترمیم برخی گسست ها بود که در اثر تحریک دشمنان به ویژه در بعد رسانه ای اتفاق افتاده بود.
وی توصیه کرد: قدر این رهبر حکیم را بدانید و با حرکت پشت سر این رهبر و در سایه عمل به توصیه های ایشان همه ناهمواری ها، هموار می شود همه سختی ها و مشکلات حل می‌شود.
خطیب جمعه قم اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با زلزله در کشور ترکیه و سوریه بیان کردند که برای رفتگان این حادثه رحمت الهی و برای بازماندگان صبر آرزو می‌کنیم، ما خودمان هم مبتلا شده‌ایم و می‌دانیم وقتی زلزله ای رخ می دهد و عزیزان خانواده‌ای از دست می‌روند چقدر تلخ است.

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/39996
اخبار مرتبط

نظرات شما