کارشناس مسائل غرب آسیا:

رژیم صهیونیستی حمایت‌های سابق را ندارد

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه رژِیم صهیونیستی حمایت‌های سابق را ندارد، گفت: مقاومت توانمندتر شده و روز جهانی قدس امسال با توجه به تحولاتی که در داخل و پیرامون سرزمین‌های اشغالی در حال وقوع است با سال‌های گذشته بسیار متفاوت خواهد بود.

سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: روز جهانی قدس امسال با توجه به تحولاتی که در داخل و پیرامون سرزمین‌های اشغالی در حال وقوع است با سال‌های گذشته بسیار متفاوت خواهد بود.
وی بیان داشت: از روز جهانی قدس سال گذشته تا روز جهانی قدس امسال تحولات قابل‌توجهی رخ‌داده و ضعف مفرط و غیرقابل‌انکار رژیم صهیونیستی به وجود آمده است، به‌اندازه‌ای که تعداد قابل‌توجهی از مقامات علمی، دانشگاهی، نظامی، امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ما در حال افول و نابودی و ندیدن ۸۰ سالگی این رژیم هستیم.
کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: از طرفی شرایطی که امروز در مجموعه مقاومت مشاهده می‌شود کاملاً روبه‌جلو و‌ صعودی است درواقع اقداماتی که در ایام اخیر رخ داد آمادگی بالای مقاومت را به‌ویژه بعد از میثاقی که همه جریان‌های مقاومت سال گذشته باهم داشتند مشاهده می‌کنیم.
صدرالحسینی اضافه کرد: واقعیت میدانی این را نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی حمایت‌های سابق ندارد و نه آن توان امنیتی و نظامی سابق را دارد و ازیک‌طرف به‌شدت از مقاومت فلسطین ترس دارد و از طرف دیگر مقاومت حزب‌الله بسیار وحشت دارد و اصلاً علاقه‌مند نیست که با حزب‌الله وارد جنگ شود‌، یعنی از سوی حزب‌الله بازدارندگی به وجود آمده که این بازدارندگی یک ضربه سنگین به رژیم صهیونیستی است و از آن‌طرف توانمندی مقاومت فلسطین ترسی را در وجود رژیم صهیونیستی به وجود آورده است، به همین دلیل قدرت تجزیه‌وتحلیل مقامات رژیم صهیونیستی بسیار کاهش پیداکرده است.
وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی شما از کشورهای غیر اسلامی در آستانه روز جهانی قدس چیست؟ گفت: بسیاری از گروه‌ها و جریانات ضد جنگ و طرفداران حقوق بشر در جهان و حتی آمریکا موضوع حمایت از فلسطین در دستور کار خود قراردادند البته نمی‌توان دقیقاً پیش‌بینی کرد غیرمسلمانان البته به‌جز برخی از کشورهای جبهه مقاومت مانند ونزوئلا و برخی از کشورهای آمریکای لاتین راهپیمایی گسترده‌ای خواهند داشت یا نخواهند داشت اما مسلمانان در  کل کشورهای جهان حتماً تجمعات قابل‌توجهی را خواهند داشت.
صدرالحسینی تأکید کرد: باید این را نیز در نظر داشته باشیم که برخی از کشورها اجازه  راهپیمایی و تجمعات خیابانی را نمی‌دهند اما در سالن‌های اجتماعات، سینما و تئاتر تجمعات ضد صهیونیستی به حمایت از آرمان فلسطین برگزار خواهد شد در برخی از این موارد حتی اجازه تصویربرداری هم داده نخواهدش‌
کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: آمار سال گذشته نشان می‌دهد در ۱۸۰۰ نقطه در جهان تجمعات و راهپیمایی و مراسم‌های ضد صهیونیستی به طرفداری از آرمان فلسطین صورت گرفت امسال قطعاً بیشتر خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که برنامه رژیم صهیونیستی با توجه به حوادث داخلی و تظاهرات مردم در سرزمین‌های اشغالی با نزدیک شدن به‌روز جهانی قدس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که هم‌زمان با نزدیکی به‌روز قدس یکی از اعیاد صهیونیست‌ها نیز می‌باشد و‌ می‌خواهند مراسم‌هایی را در مسجدالاقصی انجام دهند و پلیس از برخورد فیزیکی این‌ها جلوگیری خواهد کرد، اتفاقاتی هم که در چند روز گذشته رخ داد به این دلیل بود که این‌ها چیزی به نام مسجد در آنجا را قبول ندارند و با توجه به روایات خودساخته‌ای و اسناد و مدارک بدون اصالتی که دارند ادعا دارند هیکل سلیمان در این مکان قرار دارد و باید در آن مکان قربانی کنیم.
کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: اکنون‌که دولت تندرو مذهبی رژیم صهیونیستی سرکار هست آن‌ها هم به دنبال این هستند که اقداماتی را انجام دهند و دولت هم از این تندروها حمایت می‌کند.
وی افزود: حرکت‌هایی که در چند روز گذشته رخ داد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی متوجه این مسئله شد که اگر بخواهد جسارتی به مسجدالاقصی و یا مسلمانان و نمازگزاران انجام دهد نه‌تنها فلسطینی‌ها بلکه دیگر مسلمانان از نقاط دور و نزدیک نسبت به این موضوع واکنش نشان می‌دهند بنابراین رژیم صهیونیستی جانب احتیاط را رعایت می‌کند شکست جدیدی مجدداً برایش رخ ندهد.
صدرالحسینی اظهار داشت: وزیر داخلی رژیم صهیونیستی حرف‌هایی را بیان داشته و قول‌ حمایت را به تندروهای علاقه‌مند به حرکات ضد اسلامی در مسجدالاقصی را داده است اما درمجموع به نظر می‌رسد خیلی علاقه‌مند نباشند که وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی با این اقدامات و ناامنی‌هایی که به وجود می‌آید بخواهند افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/41369
اخبار مرتبط

نظرات شما