هر روز با یک شهید؛

بر سر مزارم روضه اباعبدالله را بخوانید

تلاش خانواده شهید علی قمی کردی برای یافتن وصیت‌نامه او به نتیجه نمی‌رسید تا اینکه شهید محمود کاوه در خواب شهید قمی را می‌بیند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی قمی کردی در سال ۱۳۳۹ در قم متولد شد. در محور کردستان حضوری قدرتمند و حماسه‌آفرین داشت. شهید قمی در دوازدهم تیرماه ۱۳۶۳ پس از ماه‌ها مبارزه با ضدانقلاب و دشمن در کردستان در حین درگیری با ضدانقلاب به شهادت رسید.
علی قمی کردی مدتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از جراحت زخم گلوله رنج می‌برد. پس از بهبود نسبی به بازار بازمی‌گردد و مشغول فعالیت می‌شود. اوایل سال ۱۳۵۸ به دنبال تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌خاطرداشتن روحیه انقلابی، به این نهاد می‌پیوندد و به عضویت رسمی سپاه پاسداران درمی‌آید.
وی در کردستان با شخصیت شهید بروجردی آشنا و خیلی زود شیفته اخلاق او می‌شود و ازآن‌پس، با جان‌ودل، خود را وقف خدمت به مردم مظلوم کردستان می‌نماید او پس از تشکیل تیپ ویژه شهدا در کردستان، به‌عنوان یکی از فرماندهان فعال این تیپ، لیاقت و توانمندی نظامی بالایی در عملیات مختلف، از خود نشان می‌دهد.
او فردی باتقوا، مؤمن، شجاع و فروتن بود اهل توکل و توسل بود و همواره به اهل‌بیت توسل جست و به معصومین (ع) ارادت می‌ورزید اهل نوافل و تهجد و شب‌بیداری بود.
شهید علی قمی کردی، سرانجام پس از ماه‌ها مبارزه با ضدانقلاب و دشمن در کردستان، در روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۳، در محور نقده – مهاباد در حین درگیری با ضدانقلاب، بر اثر اصابت گلوله به فیض عظمای شهادت که آرزوی دیرینش بود نائل آمد.
در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید.
وصیت‌نامه شهید علی قمی کردی (فرمانده عملیات و قائم‌مقام تیپ ویژه شهدا کردستان)
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با درود به رهبر کبیر اسلامی امام خمینی عزیز و با درود به روان پاک شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی به‌خصوص شهدای مظلوم و گمنام کردستان بالاخص شهید مظلوم بروجردی و شهید ناصر کاظمی و شهید گنجی زاده قبل از هر چیز از برادران یا خواهرانی که وصیت‌نامه حقیر را می‌خوانند عاجزانه تقاضا دارم که از خداوند متعال درخواست آمرزش گناهانم را بنمایند و در دعاها و نیایش‌هایتان و در مجالسی که روضه اباعبدالله خوانده می‌شود و شما به یاد مظلومیت و غریبی سیدالشهدا اشک می‌ریزید و دلتان می‌شکند خدا را به مظلومیت و غریبی حسین (ع) قسمش بدهید که گناهان مرا ببخشد و از سر تقصیراتم درگذرد و اما بعد هر کس از من طلب دارد قرضم را ادا کنید و هر کس هم که از من طلب دارد مدیون می‌باشد که اظهار نکند. از کلیه رزمندگان کردستان که با جیره‌خواران شرق و غرب می رزمند. تقاضا دارم که با مردم رئوف و مهربان باشند و همچون الگویشان امام با مردم محروم برخورد داشته باشند و از کلیه برادرانی که مدتی در منطقه کردستان بوده‌اند و تجربه‌ای کسب کرده‌اند تقاضامندم که همچون شهید بروجردی‌ها و شهید کاظمی‌ها که چون کوه در کردستان با تمام کمبودها و نارسایی‌ها و سختی‌ها و مشکلات ساختند و تا آخرین نفس‌هایشان در این منطقه محروم ماندند و شهید شدند تا ازبین‌بردن آخرین نفر ضدانقلاب در منطقه بمانند و خدمت به این منطقه محروم بنمایند و مردم را از یوغ ستم این جنایت‌پیشگان آزاد نمایند. اگر جنازه‌ام پیدا شد در بهشت‌زهرا (س) دفن کنید و هر گاه بر سر مزارم برای فاتحه‌خوانی آمدید روضه اباعبدالله را بخوانید تا به‌خاطر اشک‌هایی که به یاد مظلومیت حسین (ع) ریخته می‌شود خدا از سر تقصیراتم در گذرد .
والسلام / علی قمی کردی

خبرنگار: محمدعلی رجبی
انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/41535
اخبار مرتبط

نظرات شما