نماینده مردم قم در مجلس:

مسئله «خانواده» در اولویت فعالیت‌های فرهنگی قرار گیرد

احمد امیرآبادی‌فراهانی گفت: مسئله خانواده دارای ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی است و از مبلغان گرامی انتظار می‌رود این مسئله را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جلسه هم‌افزایی مشاوران امین با موضوع «آسیب‌های اجتماعی فرهنگی و تربیتی فراروی خانواده‌های قم» با حضور احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ۹ اردیبهشت‌ماه در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد.

وی در ابتدای مطالب خود ضمن خرسندی از حضور در این جلسه بر ضرورت هر چه بیشتر توجه به مسائل فرهنگی شهر قم اشاره کرد و گفت: مشکلات اجتماعی شهر قم برای همه روشن بوده و به فراخور اهمیت این شهر در جهان اسلام نیازمند توجه و ایجاد فعالیت‌های فرهنگی بیش از پیش هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مسئله خانواده را از موضوعات مهم کشور برشمرد و اظهار کرد: مسئله خانواده دارای ابعاد مختلف اقتصادی و فرهنگی بوده و سعی داریم در مجلس شورای اسلامی پیگیری همه جانبه خصوصا در بعد اقتصادی و معیشتی در این موضوع داشته باشیم و از مبلغان گرامی انتظار داریم این مسئله را در اولویت فعالیت‌های فرهنگی خود قرار دهند.

وی در ادامه تکریم «مقام مادر» را امری مهم در جهت داشتن یک جامعه خوب دانست و بیان کرد: اگر به دنبال یک جامعه خوب و عاری از آسیب‌های اجتماعی هستیم باید در ابتدا توجه خود را به سمت خانواده و در رأس آن مسئله «تکریم مقام مادر» را در برنامه‌های خود لحاظ کنیم. دشمنان داخلی و خارجی به‌صورت تخصصی روی این مسئله ورود کرده و با فعالیت در این حوزه به دنبال مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

امیرآبادی‌فراهانی با اشاره به ضعف‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و لزوم تکمیل و ارتقای آن اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یکی از اقدامات مورد نیاز کشور است، البته این قانون ضعف‌هایی هم دارد که به‌طور جد پیگیر رفع نقایص و ارتقای آن در مجلس شورای اسلامی هستیم و از مبلغان محترم درخواست داریم که پیشنهادات خود را در این امر به مسئولان مربوطه ارجاع دهند.

وی بیان کرد: در خصوص مسئله کمبود ساختمان در حوزه برگزاری فعالیت‌های مشاوره‌ای و فرهنگی مبلغان، تعداد زیادی از ساختمان‌های شهرداری که به مدت محدود در سطح شهر بلااستفاده مانده است قول می‌دهیم این اماکن را در اختیار مبلغان گرامی قرار دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساجد از ابتدای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهترین پایگاه در عرصه فعالیت‌های فرهنگی بوده و البته اذعان داریم که هیئت امنای بعضی از مساجد در رویکردهای جدید مسائل فرهنگی توجیه نیستند که دفتر ما در شهر قم این تونایی را دارد که با حضور در جمع آنان، این مسئله را حل کند.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/41749
اخبار مرتبط

نظرات شما