رئیس مجتمع آموزش عالی زبان:

فرهنگ مسئله مشترک میان همه ملت‌ها است

رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی از برگزاری همایش بین‌المللی ظرفیت‌های فرهنگی دینی و زبانی در غرب آسیا در ۱۶ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: فرهنگ مسئله مشترک میان همه ملت‌ها است که هدف این همایش، بیان قرابت و اشتراکات فراوان غفلت شده در منطقه غرب آسیا است.

حجت‌الاسلام سید حسین ساجد در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به آمار و حوزه‌های فعالیت این مجتمع آموزشی، اظهار داشت: در مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی بیش از یک هزار نفر از ۵۴ ملیت در این مجتمع مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: این مجتمع و مجتمع زبان و فرهنگ طی سال‌های اخیر در بحث آموزش رشد بسیار خوبی را داشته است.
رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی افزود: این مجتمع در عرصه پژوهش نیز سال گذشته رتبه نخست را در بین مراکز مختلف وابسته به جامعه المصطفی را کسب کرده است که این امر نشانگر این است که این مجتمع در عرصه آموزش و پژوهش فعالیت‌های خوبی را توانسته است انجام دهد.
وی بیان کرد: این مجموعه در سه حوزه آموزشی علوم‌انسانی، علوم اسلامی و زبان و فرهنگ‌شناسی فعالیت دارد و مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی حلقه تأثیرگذار جامعه المصطفی در انتقال زبان و فرهنگ به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام ساجد با اشاره به این که فرهنگ مسئله مشترک میان همه ملت‌ها است گفت: برگزاری همایش‌های علمی یکی از محور‌های مهم فعالیت‌های پژوهشی این مجتمع است و به همین خاطر در سال‌های گذشته دو همایش جریان‌شناسی فرهنگی در مجتمع برگزار شد و در همایش امسال نیز به منطقه غرب آسیا به‌صورت تخصصی پرداخته خواهد شد.
وی بر اهمیت منطقه غرب آسیا در معادلات فرهنگی و استراتژیک جهان تأکید کرد و بیان داشت: مسائل فرهنگی و زبان منطقه غرب آسیا ریشه‌ای چندهزارساله و از ویژگی خاصی برخوردار است و به‌نوعی این منطقه چهارراه جهان است و به همین خاطر است که مجموعه ما  از یک سال گذشته تصمیم به برگزاری این همایش با همکاری بخش‌های مختلف گرفته است.
رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی خاطرنشان کرد: در بحث زبان فارسی این مجتمع توفیقات بسیار خوبی را رقم زده است و تلاش شده است داشته‌های فرهنگی غنی در قالب ادبیات فارسی در جهان توسعه یابد.
وی ابراز داشت: امروز اشتیاق فراوانی نسبت به ادبیات فارسی در سراسر جهان وجود دارد و این مجتمع موفق شده است تعداد زیادی از اساتید بین‌المللی زبان و ادبیات فارسی را تربیت نماید.
حجت‌الاسلام ساجد در ادامه با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی ظرفیت‌های فرهنگی دینی و زبانی در غرب آسیا گفت: روز ۱۶ اردیبهشت این همایش با برگزاری مراسم افتتاحیه، برپایی پنل‌های تخصصی و مراسم اختتامیه به کار خود پایان خواهد داد و رئیس جامعةالمصطفی به‌عنوان سخنران ویژه در اختتامیه این همایش حضور خواهد داشت.
وی افزود: تاکنون بیش از ۱۹۰ مقاله به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و ترکی به این همایش ارسال شده است.
رئیس مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی تأکید کرد: هدف از این همایش، بیان قرابت و اشتراکات فراوان غفلت شده در منطقه غرب آسیا و کاهش حجم مشکلات و مسائلی که منطقه با آن روبروست است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/41760
اخبار مرتبط

نظرات شما