کارآفرین قمی:

حمایت از کارگاه های کوچک می تواند در کاهش بیکاری موثر باشد

کارآفرین قمی گفت: حمایت از کارگاه های کوچک می تواند در کاهش بیکاری در جامعه موثر باشد چرا که این کارگاه ها نیاز به آورده اولیه زیادی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  کارکردن یک مسئله‌ای است که ممکن است کم‌تر دونفری پیدا شوند که در مورد آن با هم تفاهم داشته باشند. برای مثال یک نفر کارکردن را جز پشت‌میزنشینی و ریاست‌کردن نمی‌بیند و کارهایی جز این را قبول ندارد، دیگری به یک نان حلالی راضی است و سعی نمی‌کند با بلندپروازی کارش را از دست بدهد، دیگری شاید کار مناسبی از نظر جامعه و مردم داشته باشد؛ اما ریسک رهاکردن آن را به جان می‌خرد تا کار مناسب‌تری از نظر خودش پیدا کند.
در این میان بعضی سراغ کارهای آماده می‌روند و دستیار و کارمند و... می‌شوند و عده‌ای کارآفرینی می‌کنند، پی یک شغل را از ابتدا می‌ریزند و تمام مصائب آن را به جان می‌خرند تا شغل برای خودشان باشد و در کنار آن بتوانند برای چند جوان دیگر هم ایجاد شغل کنند این کار ریسک بالایی دارد؛ اما بااین‌حال خوشبختانه در میان جوانان ایرانی کم نیست و چه‌بسا یک نفر از همان کسانی که از دید جامعه شغل مناسبی دارد شغلش را رها کند برای کارآفرینی و البته این انتهای راهش نباشد و افکار بزرگ‌تری در سر داشته باشد، کارگاهش را به کارخانه تبدیل کند و بدون توجه به ریسک‌ها و سختی‌هایی که وجود دارد کارش را بکند و هم شرایط اقتصادی خودش را بهتر از قبل کند، هم بتواند حتی شده نیمچه قدمی برای شرایط اقتصادی مملکت بردارد و هم برای عده‌ای جوان ایجاد شغل کند.


فرار از پشت‌میزنشینی و حضور در عرصه کارآفرینی
از همین رو جواد آقازاده، جوانی که مهندس عمران است و مدرک کارشناسی این رشته را دارد و کارمند اداره نوسازی مدارس بوده است پی کار خود را از ابتدا با دستان خود شروع کرده است.
آقازاده که امروز کارآفرین تیرچه است با اشاره به نوع آشنایی خود با این شغل اظهار داشت: زمانی که کارمند اداره نوسازی مدارس بودم با این شغل آشنا شدم و تصمیم گرفتم که کارمندی را رها کنم و در زمینه تیرچه کارگاه خود را داشته باشم.
وی ادامه داد: ابتدا کار خود را از یک کارگاه کوچک شروع کردم و در ادامه خط تولید کارخانه را راه‌اندازی کردم.
این کارآفرین قمی عنوان کرد: در ابتدای کار با مشکلات بسیاری که مهم‌ترین آن مسائل مالی بود روبرو بودم؛ اما با توکل به خدا و حمایت خانواده کار را ادامه دادیم.
وی اضافه کرد: در این مسیر صندوق کارآفرینی و بسیج سازندگی مرا کمک کردند تا بتوانم روی پا خود بایستم و کار خود را توسعه دهم.
آقازاده خاطرنشان کرد: شروع کار را به‌تنهایی زدم و امروز چندین نفر اشتغال را ایجاد کرده و چندین کارگر در کنار خودم در این شغل مشغول هستیم و روزی دریافت می‌کنیم.
وی تصریح کرد: حمایت از کارگاه های کوچک می تواند در کاهش بیکاری در جامعه موثر باشد چرا که این کارگاه ها نیاز به آورده اولیه زیادی ندارد.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/41768
اخبار مرتبط

نظرات شما