مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم:

۱۵۸ هزار نفر از کارگران قم تحت پوشش بیمه کارفرمایی اجباری هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: ۱۵۸ هزار نفر از کارگران فعال در استان تحت پوشش بیمه کارفرمایی اجباری هستند و قم ازجمله استان‌های برتر کشور در شاخص‌های مرتبط با بخش کارگری و کارفرمایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، وحید وزیری راد بیان داشت: به‌طورکلی در استان قم ۲۵۳ هزار نفر بیمه‌شده اصلی وجود دارد و درمجموع ۷۹۰ هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.
وی افزود: بیمه‌شدگان اصلی در بخش‌های مختلف شامل ۱۵۸ هزار نفر بیمه کارفرمایی اجباری، ۱۴ هزار نفر بیمه ساختمانی، ۲۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمه مشاغل آزاد، ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر خویش‌فرمایی، ۱۱ هزار ۵۰۰ نفر بیمه رانندگان و نیز دیگر موارد است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این‌که نرخ بیکاری استان بر اساس معدل سال ۸.۵ درصد است، تأکید کرد: البته در قم همین حالا برای ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر فرصت شغلی در واحدهای تولیدی استان فراهم است و افراد جویای کار می‌توانند از این موقعیت برای کسب درآمد به نحو مطلوب استفاده کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: کمک به ارتقا سطح معیشت کارگران و ساخت مسکن برای ایشان در قم ازجمله مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های موردنظر مدیریت ارشد استان است و در این زمینه همه ظرفیت‌های استان به کار گرفته شدند.
وی با اشاره به این‌که در استان قم ۲۳۱ تشکل و انجمن کارگری و کارفرمایی فعالیت دارند، بیان داشت:‌ با تلاش صورت گرفته فضایی دوستانه میان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان برقرار است و ازنظر آنان در جلسه‌های رسمی با حضور مسئولان ارشد استان برای بهبود حوزه کار استان، استفاده می‌شود.
وزیری راد همچنین تأکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در اداره کل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی استان در دولت سیزدهم،‌ این دستگاه توانسته‌ است تا رتبه برتر شفافیت و مبارزه با فساد را به دست آورد و موردتقدیر ملی قرار گیرد، درزمینهٔ ارتقا زیست‌بوم ملی اشتغال نیز این اداره کل عملکرد بسیار مطلوبی داشته است.
وی افزود: کسب رتبه برتر درزمینهٔ کنترل آسیب‌های اجتماعی، کسب رتبه نخست کشور در موضوع جهاد رقابت در خدمت و همچنین کسب رتبه برتر در رابطه با عملکرد شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه از دیگر دستاوردهای اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم است.

انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/41854
اخبار مرتبط

نظرات شما