باهدف حفظ میراث مکتوب؛

اسناد ارزشمند مردم قم جمع‌آوری می‌شود

مردم قم می‌توانند اسناد ارزشمند و میراث مکتوب خود را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی قم بسپارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام عباس دانشی مسئول نمایندگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان با اعلام این خبر گفت: اسناد اشخاص را اعم از کتاب و سند دریافت، بازسازی، تعمیر و اسکن می‌کنیم، اگر کسی مایل باشد این سند را خودش نگهداری کند نسخه اصلی را بازمی‌گردانیم و اگرنه اصل سند را در مرکز اسناد نگهداری می‌کنیم و نسخه کپی را به صاحب سند بازمی‌گردانیم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته کتابخانه‌ی شهید بیطرفان از طرف خانواده‌ی این شهید به سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی قم اهدا شد افزود: خانواده‌های قمی چنانچه کتابخانه‌ای دارند و مایل هستند مورداستفاده عموم قرار بگیرد سازمان اسناد می‌تواند این کتاب‌ها را حفظ، نگهداری و به‌صورت امانت به اشتراک بگذارد.
حجت‌الاسلام عباس دانشی گفت: سال گذشته که سال فعالیت دوباره سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان بود قم در اهدا کتاب به کتابخانه ملی بهترین استان بعد از تهران شد.
مسئول نمایندگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در استان افزود: سال گذشته بیش از ۵ هزار عنوان کتاب در فهرست قبل از انتشار از قم ثبت‌شده است که بسیار قابل‌توجه است.
وی با اشاره به اینکه پرونده‌هایی در حوزه‌ی تاریخ شفاهی در دست تدوین داریم گفت: سال گذشته زندگی‌نامه دانشمند محترم حجت‌الاسلام راستگو که نقش بسیار مهمی در تربیت مربی کودک داشتند تدوین‌شده و به‌زودی به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.
حجت‌الاسلام عباس دانشی تصریح کرد: یکی از اهداف سازمان اسناد و کتابخانه‌ی ملی استان احداث کتابخانه‌ی تخصصی قم شناسی و قم پژوهی است که از مطالبات جدی پژوهشگران است که تلاش خواهیم کرد محقق شود.




انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/42130
اخبار مرتبط

نظرات شما