تصمیم سرنوشت ساز؛

انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای ورق را برگرداند!

چند ماهی بود که بیماری امام شدت گرفته بود، ازیک‌طرف دشمنان خارجی و خارجی دندان‌تیز کرده بودند و از طرف دیگر مردم و مسئولان انقلابی در یک نگرانی به سر می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ایام رحلت امام خمینی رحمت‌الله علیه یکی از بحرانی‌ترین شرایط تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود چند ماهی بیشتر از جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه نگذشته بود، خرابی‌های حاصل از جنگ پابرجا بود و حتی باتوجه‌به فاصله کوتاه پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی خرابی‌های دوران طاغوت هم وجود داشت در این شرایط چشم امید همه ملت به امام خمینی بود، چند ماهی بود که بیماری امام شدت گرفته بود، ازیک‌طرف دشمنان خارجی دندان‌تیز کرده بودند و دشمنان داخلی به خود وعده‌های دست‌نیافتنی می‌دادند و از طرف دیگر مردم و مسئولان انقلابی در یک نگرانی به سر می‌برند.
حضور باشکوه و میلیونی مردن در تشییع پیکر امام اگرچه نشان از عشق و ارادت بود؛ اما باعث خیال‌بافی دشمن هم شده بود؛ جمعیت حاضر در تشییع پیکر امام به‌قدری بود که با هیچ مدیریت و فرماندهی قابل‌کنترل نبود، هیچ‌کس باور نمی‌کرد این جمعیت میلیونی از نقاط دور و نزدیک کشور خودشان را هر طور که شده به مراسم تشییع برسانند.
بعد از آغاز مراسم تشییع کنترل جمعیت از دست مسئولان خارج شده بود و یک موج ایجاد شده بود ابراز احساسات را از نزدیک مشاهده می‌شد گویی عزیزترین عزیز از دنیا رفته بود.
رضا دل آذر یکی از چهار نفر حاضر در هلیکوپتر حامل پیکر امام چو حاکم بر آن زمان را این‌گونه بیان می‌کند: جنگ تحمیلی تازه به پایان رسیده بود و قطعنامه پذیرفته شده بود، فضای خوف‌ورجا در کشور میان مردم، مسئولان و جریانات حاکم بود، خنثی‌کننده بیشتر توطئه‌های داخلی و خارجی انتخاب مقام معظم رهبری و اتحاد، انسجام و ایمان مردم نسبت به امام و رهبری بود.
محافظ حضرت امام تأکید کرد: جنگ تازه تمام شده بود همه نگاه‌ها و امیدها به امام خمینی (ره) و همه ترس این را داشتند که با رحلت امام خمینی (ره) اوضاع کشور به هم بریزد؛ اما اتحاد و همدلی و حضور مردم و انتخاب شایسته مقام معظم رهبری ورق را برگرداند  و وضعیت کشور با وجود غم ازدست‌دادن امام کاملاً عادی بود.
وی گفت: همان‌طور که ورود حضرت امام خمینی (ره) باعث خوشحالی و ذوق مردم شد که یک استقبال بی‌نظیر را به نمایش گذاشتند، بعد از اینکه امام خمینی (ره) به تکلیف خود عمل کردند و نظام جمهوری اسلامی را بنا نهاد و ارکان نظام را قوام بخشید و با فرماندهی پر قدرت دفاع مقدس را به سرانجام رساند رحلت کرد این مسئله برای مردم داغ سنگینی بود، به همین خاطر مردم باایمان بیشتر از روزی که از ایشان هنگام ورود به کشور استقبال کردند در روز تشییع نیز امام خود را بدرقه کردند.
دل آذر ادامه داد: غم و اندوه مردم طوری بود که دشمن‌روی آن حساب بازکرده بود و فکر می‌کرد با رحلت امام خمینی (ره) مردم ناامید شدند، اما رفتار مردم طوری بود که همان ابتدا دشمن را ناامید کرد.
رزمنده دفاع مقدس افزود: ریل‌گذاری درستی صورت‌گرفته بود، بیماری امام خمینی (ره) که در سه مرحله آغاز شده بود از قم به بیمار، از بیمارستان قلب به منطقه دربند و از دربند به بیمارستان قلب جماران بود که در نهایت باعث زمین‌گیر شدن ایشان شد در همان دوران برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده بود و بارها خود امام خمینی (ره) هم مقام معظم رهبری را شایسته رهبری اعلام کرده بودند.
آیت‌الله اعراف گفت: رحلت امام خمینی (ره) جان‌گداز بود؛ اما انتخاب  مقام معظم رهبری بسیار شایسته بود و در طول این دوران مدیریت بی‌نظیر ایشان را مشاهده کردیم.
دیرباز عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در آن دوران انتخاب مقام معظم رهبری به‌درستی انجام شد و امروز باتکیه‌بر آرمان و اندیشه‌های حضرت امام خمینی ره و‌ تبعیت از مقام معظم رهبری می‌توان به مشکلات اقتصادی و فرهنگی امروز جامعه کمک کرد، از طرفی مسئولان هم باید با جان‌ودل کار کنند که مشکلات مردم کاهش پیدا کند اگر این اتفاق رخ دهد امید در دل‌ها تقویت می‌شود و ملت ایران شاهد آینده بهتری خواهند بود.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/42781
اخبار مرتبط

نظرات شما