مدیر گروه دانش‌های وابسته به فقه پژوهشکده فقه و حقوق دفتر تبلیغات اسلامی:

برگزاری همایش ظرفیت شناسی اصول فقه در حل مسائل نوپدید فردا درقم

مدیر گروه دانش‌های وابسته به فقه پژوهشکده فقه و حقوق دفتر تبلیغات اسلامی گفت: همایش بین المللی ظرفیت شناسی اصول فقه در حل مسائل نوپدید با رویکردی مقارن فردا ۲۱ خرداد درقم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خادمی کوشا گفت:ایجاد فضای ارتباط علمی و دستیابی به دستاورد‌های علمی اصولی در حل مسائل نوپدید در سطح کشور‌های اسلامی و ارائه اندیشه‌های اصولی در حل مسائل نوپدید از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
 
مدیر گروه دانش‌های وابسته به فقه پژوهشکده فقه و حقوق دفتر تبلیغات اسلامی افزود:زمینه سازی برای ظرفیت شناسی و توسعه علم اصول، به ویژه در چارچوب مبانی اصول فقه امامیه و همچنین زمینه سازی برای کارایی و توانمندی هرچه بیشتر فقه و اصول فقه به ویژه در چارچوب مبانی اصول فقه امامیه از دیگر اهداف همایش بین المللی «ظرفیت شناسی اصول فقه در حل مسائل نوپدید با رویکردی مقارن» است.
 
وی با بیان اینکه این همایش روز ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱:۴۰ در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم واقع در شهرک پردیسان برگزار می‌شودگفت: در این همایش اساتیدی از ایران و خارج از کشور به سخنرانی و ارائه مباحث خود خواهند پرداخت که از جمله این اساتید می‌توان به حضرات آیات علیدوست، هادوی تهرانی و مبلغی اشاره کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین خادمی کوشا خاطرنشان کرد: این همایش پس از افتتاحیه با سه پنل تخصصی با موضوعات "ساختار علم اصول و نظام استنباط"، "ادله غیر لفظی و سیره‌های عقلایی" و همچنین "ادله لفظی و اصول عملیه" ادامه فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/42917
اخبار مرتبط

نظرات شما