رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم:

۲۳۶ شغل جدید در واحدهای صنعتی قم ایجاد شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: با پرداخت ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در گردش به ۲۳ واحد تولیدی صنعتی در استان، ۲۳۶ نفر مشغول به کار و فعالیت شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اکبر ابدالی افزود: در استان کارگروهی تحت نام نظارت بر تسهیلات پرداختی متشکل از استانداری، صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این کارگروه برای انحراف پیدا نکردن تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی، با بازدید از واحدها بر نحوه هزینه کردن مبالغ دریافتی نظارت می‌کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی این کارگروه، امسال ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات داده شده به ۲۳ واحد صنعتی به اشتغال ۲۳۶ نفر منجر شده است.

ابدالی گفت: بخش قابل توجهی از این تسهیلات، سرمایه در گردش است که برای حفظ اشتغال موجود واحدهای تولیدی بوده است.

وی در بخشی از سخنان با ذکر این نکته که امسال ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای سهم بانک‌ها در نظر گرفتیم که در قالب تسهیلات رونق تولید به بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری پرداخت کنند تاکید کرد: بانک‌ها به واحدهای تولیدی کمک کنند، چرا که اگر خواستار رشد تولید هستیم، باید به واحدهای تولیدی نقدینگی تزریق شود.

این مسئول تصریح کرد: نقدینگی باعث تورم نمی‌شود، بلکه تورم را محدود می‌کند، چون باعث رونق تولید می‌شود، افزایش تولیدها کاهش تورم را در پی دارد.

رئیس صمت قم همچنین بیان داشت: سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سه بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری در نظر گرفتیم، ۱۳ هزار میلیارد ریال آن تحقق یافته است.

ابدالی در بخشی از سخنان یادآور شد: چند ماهی است که تسهیلات بخش تولید با چالش مواجه شده، امیدواریم بانک‌های استان همراهی بیشتری کنند، تا در سال جاری بتوانیم عدد مصوب شده در بخش رونق تولید را محقق کنیم.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43034
اخبار مرتبط

نظرات شما