رئیس پارک علم و فناوری قم:

سالانه حدود ۱۰۰ اختراع در قم برای داوری ارائه می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری قم گفت: سالانه حدود ۱۰۰ اختراع در قم برای داوری ارائه می‌شود که به طور میانگین ۵۰ درصد آن‌ها مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  خیرالله رهسپار فرد پیرامون این موضوع بیان داشت: روند ارائه اختراعات برای داوری در قم طی سال‌های اخیر روبه‌رشد است و بیشتر مخترعان استان را اساتید دانشگاه، دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و همچنین افراد علاقه‌مند به فعالیت‌های علمی تشکیل می‌دهند.
وی افزود: باوجوداینکه برخی از اختراعات استان به مرحله تولید انبوه نیز می‌رسد؛ اما بیشتر آن‌ها به دلیل آنکه مخترعان علاقه‌ و یا بستر لازم برای تجاری‌سازی محصول خود را ندارند، در همان مرحله نمونه اولیه می‌ماند که در اینجا پارک علم و فناوری قم برای ادامه کار آماده حمایت از مخترعان استان است.
رئیس پارک علم و فناوری قم ادامه داد: بر اساس این راهبرد، هر مخترعی که اختراع آن در مرحله داوری مورد پذیرش قرار گیرد و بر اساس نظر کارشناسان قابلیت تولید انبوه را داشته باشد در صورت تمایل به ادامه کار، می‌تواند از تسهیلات در نظر گرفته شده در این بخش استفاده کند و ما در این مسیر حامی وی خواهیم بود.
گفتنی است پارک علم و فناوری قم از جمله پارک‌های موفق کشور در حوزه توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و نوآور است و در همین رابطه سال گذشته جایگاه پارک علم و فناوری استان به سطح ۲ ارتقا یافت که نشان‌دهنده اجرای موفق برنامه‌های این مجموعه برای گسترش علم و فناوری در سطح ملی و استانی است.
فعالیت‌های دانش‌بنیان و فناورانه طی سال‌های اخیر در قم گسترش قابل‌توجهی داشته است و اکنون تعداد قابل‌توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان استان می‌توانند علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی در زمینه صادرات و حضور موفق در بازارهای بین‌المللی نیز نقش‌آفرینی کنند.
در حال حاضر ۲۸۰ شرکت در زیست‌بوم فناوری و نوآوری قم شامل پارک علم و فناوری، مراکز رشد و مجموعه‌های صنعتی استان فعالیت دارند؛ همچنین بر اساس آمار ۲ هزار و ۳۴۸ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان مشغول به کار هستند.





انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43081
اخبار مرتبط

نظرات شما