دبیرکانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور :

امنیت شغلی کارگران با فعال سازی کارخانه ها بیشتر می شود

دبیرکانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور گفت: برخی کارفرمایان برای فرار از پرداخت بدهی بانکی و مالیاتی یا گرفتن وام های کلان بانکی، بنگاه را راکد جلوه می دهند که برای مقابله با چنین شگردهایی، لازم است بازرسی و نظارت دقیق کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، درباره امنیت شغلی کارگران گفت:امنیت شغلی یکی از دغدغه های کهنه جامعه کارگری است. امنیت شغلی در کنار معیشت برای کارگران مهم است.

وی ادامه داد:با وجود آنکه دولت اقدامات زیادی را برای امنیت شغلی کارگران انجام داده است اما متأسفانه هنوز خبری از امنیت شغلی برای کارگران نیست و هنوز هم می بینیم که هر روز به یک بهانه از جمله مالیات, کاهش کار کارخانه, تغییر کاربری در بخش هایی از کارخانه کارگران بیکار می شوند.

 دبیرکانون عالی انجمن های صنفی کارگران کشور افزود:دولت می بایست در بحث واگذاری ها دقت نظر بیشتری کند,متأسفانه کارفرمایان در اولین اقدام با هر مشکلی روبرو می شوند به سراغ اخراج کارگران می روند.

 ابوی افزود:دولت همکاری های خوبی را در حوزه تولید با کارفرمایان دارد. اما مشاهده می کنیم که برخی از کارفرمایان با بهانه های مختلف سوء استفاده می کنند و در اولین گام کارگر را اخراج می کنند.

 وی گفت: خوشبختانه شرایط تولید رونق یافته است. بنابراین دلیلی ندارد که کارفرمایان با اولین بهانه از نیروی انسانی سوء استفاده کند.  متاسفانه به دلایل متعددی با تعطیلی کارخانه ها مواجه هستیم که یکی از تنها سوء مدیریت و تخلفات مدیران این بنگاه‌ها است که موجب بیکاری کارگران و ایجاد اختلال در چرخه اقتصاد کشور می شود.

ابوی گفت: برخی کارفرمایان برای فرار از پرداخت بدهی بانکی و مالیاتی یا گرفتن وام های کلان بانکی، بنگاه را راکد جلوه می دهند که برای مقابله با چنین شگردهایی، لازم است بازرسی و نظارت دقیق بر عملکرد بنگاه‌ها صورت گیرد تا واحدهای فعال و غیر فعال شناسایی شوند.

این فعال کارگری در عین حال بیش از 90درصد اشتغال را متعلق به بنگاه‌های کوچک و زودبازده دانست و گفت: در تمام دنیا برای اشتغالزایی و سودآوری بیشتر، بنگاه‌های کوچک و زودبازده در حال گسترش است و ما باید برای دستیابی به اشتغال پایدار به سمت راه اندازی این بنگاه‌ها برویم که موجب اشتغال و ارزش افزوده برای کشور می شوند.

ابوی گفت: راه اندازی بنگاه‌های کوچک و متوسط هزینه بالایی ندارد و به دلیل داشتن قدرت رقابت‌پذیری، قیمت تمام شده محصولات تولیدی در این واحدها پایین است.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/43181
اخبار مرتبط

نظرات شما