دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور:

آیین‌نامه مستثنی‌شدن خدام و کارکنان بقاع متبرکه از شمول قانون کار تمدید شد

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی کار گفت: آیین‌نامه مستثنی‌شدن خدام و کارکنان بقاع متبرکه از شمول قانون کار به مدت یکسال تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، هادی ابوی، دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور درباره سیصد و هفدهمین نشست شورای عالی کار گفت: این جلسه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و «شرکای اجتماعی» نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد.

 وی ادامه داد:در این نشست نمایندگان کارگری و کارفرمایی(شرکای اجتماعی) به بیان پیشنهادات خود در خصوص طرح درخواست سازمان اوقاف و امور خیریه در رابطه با تمدید مدت آیین‌نامه مستثنی‌شدن خدام و کارکنان بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مدارس علوم دینی موقوفه و موقوفات عام غیرتولیدی از شمول موادی از قانون کار به مدت 5سال از تاریخ انقضای مصوبه پیشین پرداختند و در نهایت با جمع‌بندی نظرات، بررسی موضوعات به مدت یک‌سال تصویب و تمدید شد.

 ابوی در ادامه گفت: طرح پیش‌نویس اصلاح ماده 23آیین‌نامه دادرسی کار موضوع ماده 164قانون کار ارائه و با جمع‌بندی اعضای شورای عالی کار به تصویب رسید.

وی در پاسخ به این موضوع که آیا در جلسه درباره اصلاح دستمزد صحبتی شد گفت: هیچ صحبتی نشد. طبق مصوبه شورای عالی کار در آخرین جلسه دستمزد مقرر شد اگر در راستای تورم دستمزد کارمندان در سال مجدد افزایش یافت, دستمزد کارگران نیز افزایش یابد. در حال حاضر به اعتقاد دولتی ها شیب تورم رو به کاهش است و برنامه ای برای افزایش مزد کارمندان وجود ندارد, بنابراین برنامه ای هم برای اصلاح دستمزد کارگران نیست. البته که همواره کارگران با عقب ماندگی مزدی روبرو بوده اند و مشکلات معیشتی آنها بسیار زیاد است. اما در حال حاضر با توجه به صحبت هایی که در آخرین جلسه شورای عالی کار در سال 1401 هنگام تعیین دستمزد مبنی بر کنترل تورم شده است, دولتی ها مدعی مدیریت تورم و کاهش شیب آنها هستند و به همین دلیل برنامه ای برای دستمزد وجود ندارد.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/43436
اخبار مرتبط

نظرات شما