پیرو اخبار منتشره در فضای مجازی؛

هیچ‌گونه ابلاغ رسمی برای افزایش نرخ خوراک به شرکتهای بورسی اعلام نشده است

چند شرکت حاضر در بازار سرمایه پیرو انتشار خبر افزایش نرخ گاز خوراک و سوخت اعلام کردند: تا کنون درخصوص نرخ‌های مطرح شده در فضای مجازی، هیچ گونه ابلاغ رسمی دریافت نشده و در صورت هرگونه ابلاغ قانونی، نسبت به شفاف‌سازی و اثرات آن اقدام خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در پی نامه مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس خطاب به شرکت‌های مشمول در خصوص خبرها و شایعات منتشر شده در رسانه ها در خصوص نرخ گاز خوراک و سوخت در سال 1402، شرکت پتروشیمی پارس از اثر بر بهای سوخت مصرفی و یوتیلیتی و اعلام آثار مالی آن بعد از ابلاغ رسمی نرخ‌ها خبر داد.

بر اساس این گزارش، "پارس" پیرو اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر افزایش نرخ گاز خوراک و سوخت پتروشیمی ها اعلام کرد: نرخ خوراک این شرکت متاثر از اخبار منتشره در فضای مجازی نیست و صرفاً بر بهای سوخت مصرفی و یوتیلیتی این شرکت اثر دارد که آثار مالی آن بعد از ابلاغ رسمی نرخ های سوخت از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی می شود.

همچنین دو شرکت پتروشیمی پردیس و شیراز از عدم دریافت ابلاغ رسمی برای افزایش نرخ خوراک گاز و سوخت جدید تا کنون خبر دادند.

بر اساس این گزارش، محمدرضا میری لواسانی مدیرعامل "شپدیس" در خصوص افزایش نرخ خوراک گاز و سوخت جدید اعلام کرد: تا کنون در خصوص نرخ‌های مطرح شده در بازار سهام هیچ گونه ابلاغ رسمی دریافت نشده است. در صورت هرگونه ابلاغ قانونی، شرکت نسبت به شفاف سازی موضوع و ثبت اثرات ناشی از نرخ خوراک در حساب‌ها و اثرات آن بر عملکرد اقدام خواهد کرد.

همچنین احمدرضا حیدرنیا مدیرعامل "شیراز" در خصوص تغییر نرخ گاز خوراک و سوخت اعلام کرد: تاکنون هیچگونه مکاتبه‌ای با این شرکت در خصوص افزایش نرخ گاز از سوی مراجع ذی‌ربط صورت نپذیرفته است.

شایان ذکر است مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای خطاب به شرکت‌های مشمول اعلام کرده است: با عنایت به اخبار و شایعات منتشر شده در رسانه ها در خصوص نرخ گاز خوراک و سوخت در سال 1402، خواهشمند است در اجرای مفاد دستورالعمل اجرای افشای اطلاعات شرکتهای ثبت شده نزد سازمان، در صورت هر گونه تغییر در نرخ گاز خوراک و یا سوخت دارای آثار مالی با اهمیت بر نتایج عملکرد شرکت، مراتب در اسرع وقت به همراه آثار مالی مربوطه به نحو مقتضی افشاء شود.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/43437
اخبار مرتبط

نظرات شما