رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی العالمیه مطرح کرد:

۲۰ درصد سهمیه دانشجو در جامعه‌المصطفی به داوطلبان ایرانی اختصاص یافت

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی العالمیه گفت: بر اساس مجوز صادر شده از سوی هیات امنای جامعه المصطفی، برای نخستین بار و در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲، ۲۰ درصد از کل سهمیه پذیرش به داوطلبان ایرانی اختصاص پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام علی معصومی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ماموریت اصلی جامعه‌المصطفی پذیرش دانشجو از میان داوطلبان غیرایرانی است، ولی در داخل کشور نیز داوطلبان زیادی علاقه‌مند برای تحصیل در این دانشگاه بین‌المللی هستند.

وی با بیان اینکه هیات امنای جامعه المصطفی برای نخستین بار اجازه داده تا ۲۰ درصد از سهمیه پذیرش در موسسه آموزش عالی علوم و معارف و عمدتا در رشته‌های علوم انسانی برای داوطلبان ایرانی باشد گفت: این موسسه آموزش عالی در زمان تاسیس خود در اوایل دهه ۹۰، از میان ایرانی‌ها داوطلبان بسیاری داشت، ولی به دلیل آنکه اولویت با غیرایرانی‌ها بود، جز در موارد خاص پذیرش صورت نگرفت.

معصومی در ادامه با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد پذیرش در قالب توافق با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف انجام می‌شود یادآور شد: در رشته بانکداری در مقطع کارشناسی ارشد، برای بخش‌هایی از مدیران بانک‌ها با توافقی که با مدیریت بانک‌های استان و بانک توسعه تعاون کشور صورت گرفت، دوره‌هایی برگزار شدهاست.

وی ادامه داد: به منظور تربیت دبیر معارف عربی و اسلامی در افغانستان نیز برای ۲۰۰ نفر از داوطلبان به صورت همکاری‌های خاص دوره‌هایی تشکیل شد.

رئیس موسسه علوم و معارف همچنین با ذکر این نکته که پذیرش دانشجویان ایرانی در ۲ مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد بیان داشت: زبان و ادبیات عربی، بلاغت و نقد ادبی، مترجمی عربی، ادبیات قرآنی، روابط بین‌الملل، مالیه و بانکداری اسلامی، مدیریت دولتی گرایش‌های خط مشی گذاری عمومی و تحول، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، تفسیر و علوم قرآن، علوم حدیث، جامعه شناسی فرهنگ، روانشناسی تربیتی، مشاوره، مدیریت آموزشی، برنامه‌ریزی آموزشی و درسی، تبلیغ و ارتباطات و تاریخ تمدن اسلامی از رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد است.

معصومی همچنین اضافه کرد: در مقطع دکتری نیز در رشته‌هایی نظیر علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی، اندیشه معاصر مسلمین، حقوق جزا و جرم شناسی، حقوق خصوصی، تفسیر تطبیقی، علوم حدیث تطبیقی، تاریخ تشیع، تاریخ معاصر جهان اسلام و تاریخ تمدن اسلامی پذیرش صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه آزمون ورودی این موسسه زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور به شکل عمومی و اختصاصی است گفت: مهلت ثبت‌نام تا ۲۳ تیرماه است، و زمان برگزاری آزمون عمومی کتبی نیز پانزدهم مردادماه خواهد بود.

رئیس موسسه علوم و معارف در تبیین ویژگی‌های این مرکز آموزش عالی، کاربردی بودن رشته‌ها و تناسب آن با فراگیران و عمدتا موظفان، کارکنان و نیروهای شاغل را از جمله آن دانست و گفت: ارائه تسهیلات آموزشی، تخفیف در شهریه همچنین وجود یک فضای منعطف و خودمانی از دیگر ویژگی‌ها است.

وی تصریح کرد: در این مرکز سعی شده تا تعامل با دانشجویان انجام، و محدودیت‌ها و مشکل‌های آنان نیز پیگیری شود.

جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد.

این نهاد حوزوی، آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و ۶ حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ‌شناسی ارائه می‌دهد، دوره‌های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می‌شود.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43617
اخبار مرتبط

نظرات شما