امام جمعه قم:

هیأت‌های مذهبی به مباحث حجاب و امر به معروف ورود کنند

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه عمل به امر به معروف در هیأت‌های مذهبی تاثیر بیشتری دارد، گفت: هیأت‌ها باید متناسب با اقتضائات زمان حرکت کنند و امسال در حوزه عفاف و حجاب ورود جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای هیأت حسن بن علی علیه السلام که صبح امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: امسال هم در مداحی ها، هم در قرائت آیات قرآن کریم و هم در بیان احکام شرعی و سخنرانی ها باید روی بحث عفاف و حجاب تکیه شود.

وی با بیان اینکه در سخنرانی ها فتنه هایی که معاویه داشت و یزید به پیروی از پدرش آنها را دنبال می کرد تحلیل شود، افزود: خط کلی این است که هیأت و مراسم باید با همه جلوه هایش متناسب با زمان و یادآور اتفاقات رخ داده در جامعه باشد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه برخی آگاهانه یا نا آگاهانه سعی می کنند هیأت ها را به سمت خنثی بودن سوق دهند، گفت: در تاریخ اهل بیت علیهم السلام سیره و رفتار هر کدام از آنها متناسب با تاریخ بوده و هیأت ها نیز باید به تأسی از اهل بیت علیهم السلام نشان از اقتضائات زمان داشته باشند.

وی با بیان اینکه برخی رفتارها پیام خاصی را منتشر می‌کند که ممکن است خواست شما نباشد، گفت: در نو آوری هایی که در بحث کربلا و عاشورا انجام می‌دهید مراقب بدعت‌ها باشید و به گونه‌ای نباشد که تبدیل به باور شود؛ مثلا برای حضرت علی اصغر یک رنگ و برای حضرت رقیه(س) یک رنگ خاص استفاده شود و مواردی از این قبیل نباید به باور مردم تبدیل شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه هیأتی ها چه بخواهند و چه نخواهند حتی در رفتار شخصی شان الگو هستند، گفت: افرادی که منتسب به هیأت ها هستند باید برخی از محدودیت ها را رعایت کنند و مراقب رفتار خود باشند زیرا مردم اگر رفتار بدی ببینند آن را به هیأت منتسب می کنند نه به خود فرد.

وی با بیان اینکه یکی از کارهای هیأت ها باید امر به معروف و نهی از منکر باشد، تصریح کرد: اگر نسبت به پوشش و طرح لباس و رفتار جوانان تذکری از جانب هیأت ها داده شود می پذیرند و تأثیر بیشتری دارد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43922
اخبار مرتبط

نظرات شما