اردوی "راویان پیشرفت" اعضای بسیج رسانه قم برگزار شد

اعضای بسیج رسانه استان قم در سفری نیم روزه به شهرک شکوهیه قم در راستای شعار سال و تبیین پیشرفت‌های صنعتی استان ضمن بازدید از دو کارخانه وایا باتری و آسیا نگار گلسار از نزدیک با ظرفیت‌های تولیدی استان قم آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،   صبح پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۹ اعضای بسیج رسانه استان قم در سفری نیم روزه به شهرک شکوهیه قم در راستای شعار سال و تبیین پیشرفت‌های صنعتی استان ضمن بازدید از دو کارخانه وایا باتری و آسیا نگار گلسار از نزدیک با ظرفیت‌های تولیدی استان قم آشنا شدند.

این اردو که با حضور داوود شمس رئیس بسیج رسانه قم، چندی از مدیران رسانه و رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان قم برگزار گردید، اولین اردوی راویان پیشرفت اعضای بسیج رسانه استان قم در سال "مهار تورم، رشد تولید " می باشد که با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین و بحث رشد تولید و افزایش تولید داخلی می باشد.

خبرنگاران حاضز در این اردو در ابتدا از شرکت وایا باتری دیدن کردند. شرکت وایاباتری، یک شرکت باتری سازی است که فعالیت خود را از سال 1390 با هدف تولید محصولاتی متفاوت و قابل رقابت با برندهای معتبر جهانی، با بهره‌گیری از مدرن‌ترین ماشین‌آلات و دانش فنی روز دنیا جهت تأمین نیاز داخل و صادرات، اقدام به ایجاد کارخانه تولید باتری در زمینی به مساحت 25 هزار مترمربع شروع کرده است.

مهندس سعادتمند مقدم مدیر تولید شرکت وایاباتری که خبرنگارن را در این بازدید همراهی میکرد ضمن توضیحاتی در خصوص چگونگی تولید محصولات این کارخانه از ظرفیت تولید حداقل یک میلیون انواع باتری خودرو در سال در این کارخانه خبر داد و با انتقاد از مافیای مواد اولیه تولید باتری که جلوی رشد تولید این محصول را گرفته است تاکید کرد که مسئولان باید در زمینه برخورد با باندهای مافیایی مواد اولیه همچون پلی پروپلین (که آن را به پ ‌پ نیز می‌شناسند که در تولید پوسته باتری استفاده میشود) ورود کرده و آنرا از بین ببرند تا بتوان بدون هیچ سرعت گیری تولید این محصولات را تا دو و نیم میلیون باتری در سال رشد داد.

گفتنی است باتری های تولیدی این شرکت دارای صفحات کلسیمی اکسپند و از نوع MF (بدون نیاز به نگهداری) می‌باشند که به عنوان محصولی با کیفیت و با قابلیت استارت‌زنی بالا و طول عمر طولانی به بازار عرضه شده است.

برندهایی که توسط شرکت وایا باطری صدرا تولید میشوند عبارتند از:

    باتری وایا (Vaya)
    باتری شادن (Shaden)
    باتری ربیال (Ribal)
    دوان (Devon)
    کمهو

در ادامه این اردوی نیم روزه خبرنگاران در شرکت آفاق نگار گلسار ANG حضور پیدا کردند. در ابتدا دکتر مالکی مدیرعامل شرکت ضمن خوش آمدگویی به خبرنگاران گزارشی از زمان احداث این کارخانه، اهداف، استراتژی و محصولات این شرکت ارائه کرد.

ایشان گفت: آسیا نگار گلسار در سال ۱۳۸۶ در کارخانه‌ای به مساحت 10000 متر مربع در شهرک صنعتی شکوهیه قم تاسیس گردید. این شرکت در ابتدا با تولید صفحات رویی کابینت با استفاده از ام دی اف و نئوپان شروع به فعالیت نمود و سپس با بهره‌گیری از نیروهای کارآمد و متخصص، ماشین‌آلات پیشرفته با تکنولوژی روز دنیا و دانش فنی این صنعت، به تدریج محصولات جدیدی چون ورق‌های پی‌وی‌سی و هایگلاس را متناسب با نیاز و سلایق روز مشتریان روانه بازار نمود، به طوری که با ارائه محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب توانست سهم بزرگی از بازار داخلی را در اختیار بگیرد. در سال ۱۳۹۰ با توجه به استقبال بازار از محصولات جدید و در راستای نیل به اهداف از پیش تعیین شده، شرکت ANG با ساخت کارخانه جدید به مساحت ۳۰٫۰۰۰ متر مربع در جوار کارخانه اولیه، اقدام به تولید فوم پی وی سی‌های سه لایه برای اولین بار در ایران نمود.این شرکت با نوآوری در تولید فوم پی‌وی‌سی‌های سه لایه و جایگزین نمودن آن با فوم پی‌وی‌سی‌های تک لایه موجود در بازار، تحولی نوین در این زمینه ایجاد نموده و همچنین واردات محصولات تکمیلی وابسته نظیر ام‌دی‌اف خام (از ضخامت ۳ الی ۳۸ میلی‌متر)، ام‌دی‌اف براق و متال آلومینیوم و روکش هایگلاس برای تامین نیازهای صنایع داخلی در زمره فعالیت‌های این شرکت قرار گرفت.

گفتنی است این شرکت برای اولین بار در ایران با کمک شرکت های دانش بنیان  شروع به تولید دیوار پوش‌ نمود. مصون در برابر حمله حشرات، مقاوم در برابر اشعه ماورابنفش، ضدپوسیدگی، آنتی باکتریال و ضد کپک، مقاوم در برابر شعله آتش، مقاوم دربرابر عوامل شیمیایی و فرسایش از مزایای دیوار پوش ها می باشد.


به گفته مهندس کریمی این محصول به دلیل قابلیت انعطاف پذیر در مواردی همچون استخر، کابینت آشپزخانه و سرویس بهداشتی، پوشش های دیواری، علائم ترافیک، تبلیغات و کیوسک ها، سقف های تزیینی و مقاوم در برابر رطوبت، مخازن نگهداری مواد شیمیایی می باشد.

محصولاتی که در گروه صنعتی ای ان جی تولید میشوند عبارتند از:

    صفحات کابینت
    های گلاس
    پی اس دی
    صفحات فومیزه
    ماتو گلاس

منبع:598

 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/44027
اخبار مرتبط

نظرات شما