مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد:

ثبت‌نام بیش از ۶ هزار عضو جدید در پایگاه‌های اوقات فراغت استان قم

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم گفت: بیش از ۶۲ هزار نفر در ۲۶۶ پایگاه اوقات فراغت استان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام محمدرضا حیدری با اشاره به تأکید مجموعه مدیریت عالی استان در فعال‌سازی مساجد افزود: باتوجه‌به اهمیت و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت مساجد، با شعار محوری "مسجد، کانون نشاط و تعالی" آغاز شد.

وی گفت: اقدام نوآورانه‌ای در قالب این طرح صورت‌گرفته بطوریکه در طرح عملیاتی مشخص شده که کدام نقاط از سطح شهر می‌توانند در هر بخش و با رویکرد تخصصی فعال باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم با بیان اینکه تا کنون ۲۶۶ پایگاه اوقات فراغت در سطح استان تشکیل شده گفت: هم اکنون ۶۲ هزار و ۱۰۶ نفر در سامانه بچه‌های مسجد ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶ هزار و ۳۱۸ نفر اعضای جدید هستند.

حجت‌الاسلام حیدری با اشاره به برخی برنامه‌های پایگاه‌های اوقات فراغت افزود: راه‌اندازی دوره‌های آموزشی، برگزاری حلقه‌های معرفتی با محوریت قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، فعال‌سازی تشکل‌های مردمی، برگزاری اردو‌های تربیتی با محوریت مساجد، برپایی کلاس‌های معارفی و تقویتی و فنی و حرفه‌ای با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، برگزاری دوره‌های آموزشی در عرصه هنری و فرهنگی همچون فیلم‌نامه‌نویسی، سواد رسانه، گویندگی و رشته‌های مختلف هنری، همچنین آموزش زبان و کلاس‌های فنی و حرفه‌ای از جمله رویکرد‌های مهم این طرح است که بر اساس زیرساخت‌های مساجد این کلاس‌ها و دوره‌ها برگزار می‌شود.

وی همچنین برگزاری مراسم‌های مذهبی و المپیاد‌های ورزشی با محوریت مساجد، پایگاه‌های بسیج و کانون‌ها را از دیگر برنامه‌های طرح اوقات فراغت امسال بیان کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان قم با بیان اینکه طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تا ۱۰ شهریورماه در سطح استان ادامه دارد گفت: پایان دوره در محل دائمی نمایشگاه‌های استان، تولیدات و محصولات سه ماهه تابستان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.



انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/44040
اخبار مرتبط

نظرات شما